Honda Accord Tourer 2.0i Elegance Special Edition (2011)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Accord Tourer 2.0i Elegance Special Edition |
---|---|
Versnellingen | 5, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand bij aanschaf | 132.000 km |
KM-stand laatst | 132.000 km |
Weer een perfecte Accord
- 132.000 km
Als echte Honda Accord liefhebber heb ik besloten om toch eens een review te schrijven hier bij AutoWeek.
Wederom, rijd ik sinds November 2016 met extreem veel plezier een Accord (Generatie8) na hiervoor een Generatie 7 (sedan) en daarvoor een Generatie 6 (sedan) te hebben gehad. Het werd een Accord Tourer Elegance Special Edition 2.0L Automaat van bouwjaar 2011. Van alle luxe voorzien, zoals het speciale Audio Systeem, Fabrieksnavigatie en Carkit etc.
Toen in 2016 mijn Accord Sedan (Comfort uitvoering) uit 2003 de 2ton op de teller ging aantikken, de koppeling versleten was en er inmiddels een 3e kind geboren was besloot ik op jacht te gaan naar de laatste generatie Accord Tourer. Deze auto stond al lange tijd op mijn verlanglijstje en aangezien mijn eigen bedrijf ineens weer begon te groeien, bleek deze Accord ook financieel binnen bereik.
Waarom weer een Accord? Simpel: Alle Accord’s die ik in bezit heb gehad reden formidabel, pech heb ik er nooit mee gehad, luxe is prima op orde, ik vind de Accord van de laatste paar generaties fantastisch mooi en wat ik ook belangrijk vindt: je rijd geen eenheidsworst (voor mijn vooral geen Duitser...).
Wat valt mij op aan deze Accord ten opzichte van mijn vorige Accord (buiten beschouwing gelaten dat mijn vorige Accord ook fantastisch reed en ik er dan ook bijna 4 jaar lang verliefd op ben gebleven)?
Het Luxe niveau is uiteraard een stuk hoger. De auto is een stukje comfortabeler maar de wegligging is wederom ook weer een stuk verbeterd. En de Automaat... Wat een zalige bak (mensen die het over een luie automaat hebben snap ik niet, kwestie van op de juiste manier bedienen met je gaspedaal. Communiceren met de auto...). Zelf wilde ik nooit een automaat, maar aangezien je deze generatie Accord bijna alleen maar met automaat te koop ziet staan, ben ik toch maar eens met de automaat gaan proefrijden. En nu wil ik niet anders meer…
Ook de interieurruimte is verbeterd, vooral in het "leefgedeelte". Kofferbak (sedan vs station) is een stuk groter (zeker als je de ruimte onder de vloer ook benut).
Pluspunten:
- Goede wegligging
- Fijn en scherp stuurgedrag
- Rijd enorm ontspannen. Als je erom vraagt wordt de wagen sportief en geeft je vertrouwen
- Auto verteld je precies waar hij heen wil
- Fijne stoelen en een fijne zithouding
- Heerlijke stoelverwarming, fantastisch in de winter (wel na 5 minuten van Hi naar Low schakelen. Anders heb je een natte bilnaad)
- Schokloze automaat
- Allemansvriend
- Genot om naar te kijken
Minpunten;
- Zachte/kwetsbare lak
- Carkit neemt contactpersonen van mijn iPhone niet over (van alles geprobeerd)
- Licht en regensensoren kunnen net een tikkie beter afgesteld worden (geen probleem verder, heb er mee om leren gaan)
- Bij gebruik stoelverwarming rijd de auto opvallend minder zuinig (circa 2km per liter minder)
Stukje onderhoudshistorie sinds de auto in mijn bezit is:
Februari 2017 (136k KM):
Kleine beurt + remblokken voorzijde (verder geen mankementen). Kosten: €445
December 2017:
Ik had een set identieke/originele 16” inch Accord velgen voor een prikkie gescoord. Deze heb ik zelf opgeknapt en er in december 2017 gloednieuwe Continental TS860 (205/60/R16) winterbanden op laten zetten. Kosten: €630
Februari 2018 (150k KM):
Grote beurt + multiriem + bakolie op mijn initiatief laten verversen (verder geen mankementen). Kosten €645
Helaas heb ik momenteel niet zo heel erg veel tijd, dus ik ben van plan mijn review eerdaags nog verder aan te vullen en hier en daar wat dieper op in te gaan.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.