Honda Accord Tourer 2.4i Executive (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Accord Tourer 2.4i Executive |
---|---|
Versnellingen | 5, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 138.000 km |
KM-stand laatst | 168.569 km |
Accord 2.4 Executive tourer full option
- 138.000 km
Deze auto een maand in bezit. Was niet op zoek naar iets anders. Had mijn Fr-v en was daar zeer tevreden over..
Soms zit ik zomaar nutteloos op internet te kijken. Zo ook bij mijn locale Honda dealer. Daar stond een Accord Tourer 2.4 Executive. Full option. Dat vond ik wel interessant, dus mailen wat ik ongeveer moest opleggen op de Fr-v. Het antwoord was...er komt morgen iemand voor kijken. Ik laat het weten wat het geworden is.
En inderdaad, ik was te laat. Verkocht dus.
Maar ja, als ik iets in m'n hoofd heb is het er moeilijk uit te krijgen. Dus wat doe je dan...verder zoeken. Ook mijn dealer zou mee zoeken voor me. Ik had er één gezien andere kleur en niet full option. Geen Navi en geen achteruitrijcamera. Beschadingen op de bumperhoeken en een deuk in de achrerklep. Minder interessant dus.
Een paar dagen later liep ik tegen deze aan.
Wel 330 km verderop. M'n dealer verwittigd, maar ze wilden hem niet aan m'n dealer verkopen helaas.
Dan maar zelf contact gezocht. Ik zou voor m'n Fr-v een bedrag terugkrijgen wat me wel aanstond. Na telefonisch contact te hebben genomen had ik wat twijfels. Auto had wat steenslagschade en nog wat kleine beschadigingen. Dus ik zei ik ga daar geen 330 km voor rijden De dealer zei ik heb er nog één staan, geen executive, jaar jonger, en minder km.
Twijfel, twijfel. En toch maar gaan kijken. Een dag voor ingepland, want dat is wel nodig voor zo'n eind. M'n vrouw moest werken dus kon niet mee. Na 3,5 uur rijden daar eindelijk aangekomen. De dealer zelf was door omstandigheden niet aanwezig. Dus moest het met weinig info doen. En hij kon mijn Fr-v ook niet beoordelen.
Daar stonden beide Accord's. Een antracietgrijs en deze blauwe. Een 2.0 met iets minder luxe. En een 2.4 full option. Zelfs standaard dvd in de stoelen.
De antracietgrijze was inderdaad puntgaaf. Alsof hij net nieuw was.
De blauwe viel mij 100% mee. Ik had foto's doorgestuurd gekregen en daar leek het veel erger op dan dat het was. Nu een proefrit. Eerst met de handgeschakelde 2.0. Niks op aan te merken, maar voelde wat lui aan. Dan in de 2.4 automaat. Wat een verschil...ik was meteen verkocht. Dit gaat hem worden.
Helaas moest ik twee weken wachten todat ik hem eindelijk kon gaan halen. Wat zulke dingen betreft ben ik net een kind???
De auto op gaan halen. M'n vrouw kon deze keer wel mee. Ze was het gelukkig met m'n keuze eens...oef?
Gelijk een leuke rit van 330 km naar huis. Dus kon er direct aan wennen. Wat een luxe, heerlijke stoelen en verder alles wat je kan wensen. Geen rijgeluiden en een lekkere pittige 2.4 met 202 pk. Ben ik niet gewend. Niet dat er met de Fr-v iets mis is, maar niet te vergelijken.
De steenslag wat bijgwerkt met een lakstift en poetswerk.
Samen om boodschappen met de vrouw. Alles inladen en weg...start niet?
Accu leeg, was al twee keer voorgekomen. Maar dat was thuis toen ik de auto aan het ontdekken was. Navigatie etc. Maar thuis is het makkelijk. Oplader erbij en je bent zo weer vertrokken. Maar kloppen doet het niet.
ANWB gebeld. Die was er binnen een half uur. Een Honda die het niet doet..dat kan niet zei hij. Kan alleen maar de accu zijn. Was nog de orginele. Zelf een accu gehaald en er in gezet. Auto zit nog in de garantie, dus hoop dat dealer me tegemoet wil komen. Ik ga immers geen 330 km rijden om er een accu in te laten zetten. Risico om een auto zo ver weg te kopen. Maar met een Honda durf ik dat wel aan.
Ik hoop dat ik net zo tevreden over deze auto kan zijn dan dat ik over de Fr-v was. Nooit wat mee gehad. Overigens met geen van m'n Honda's? Daarom wil ik ook niets anders.
Deze week de auto naar de spuiter gebracht. Motorkap laten overspuiten omdat hier heel veel steenslag op zat. Een deukje uit de achterklep laten verwijderen. Wat staat hij er strak op nu ?
Update
- 146.230 km
Nu een half jaar verder en weer wat kilometers gemaakt.
Met de caravan op pad geweest, weliswaar in Nederland en op het vlakke. Maar de accord heeft er totaal geen moeite mee.
Wel wat olieverbruik kunnen constateren. Bij een lang weekend Frankrijk in de vogezen, ging het olielampje branden. Waarschijnlijk ook omdat je niet vlak rijd zoals in Nederland. Bij een locale shop olie gekocht. Er ging toch wel redelijk wat bij moet ik zeggen.
Vorige week was de rem rechtsachter blijven hangen. Remblokken versleten en de remcilinder los gemaakt. Verder nog zeer tevreden.
Update APK
- 151.690 km
Op een maand na de Accord een jaar in bezit. Vorige week is de Accord probleemloos door de apk gekomen. Alleen advies dat twee banden wat minder waren, maar acceptabel voor de apk. Een kleine beurt laten doen . We kunnen er weer een jaar tegenaan.
Verder geen problemen gehad, en er nog steeds zeer tevreden over
Olieverbruik heb ik niet meer geconstateerd.
Weer verder voor een ronde
- 160.616 km
Zoals ik gewend ben met m'n Honda's is hij weer zonder mankementen door de apk gekomen. Op een kentekenplaatlampje na dan.
We kunnen weer voor een jaar.
Weer een jaar APK verder
- 168.569 km
Er is weer weinig te melden. Na het afstellen van een koplamp na, zijn er weer geen mankementen.
Ben overigens niet anders gewend in de 22 jaar dat ik Honda rij.
We gaan weer zo verder?
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.