Honda Accord 2.4i Executive (2009) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | Accord 2.4i Executive |
---|---|
Versnellingen | 5, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand bij aanschaf | 3.525 km |
KM-stand laatst | 116.178 km |
5 jaar Honda rijder
Beste lezers,
Graag wil ik mijn ervaring met jullie delen over mijn Honda.
(Eerste auto)
Het begon allemaal 5 jaar geleden waarbij ik op mijn 18de jaar (2013) mijn rijbewijs behaalde. Mijn eerste auto heb ik overgenomen van mijn ouders. Een mooie Honda Accord 2.0i van 2005 die hun in 2008 hebben gekocht met ongeveer 24.000km op de teller. Vaak genoeg achterin gezeten toen ik nog geen rijbewijs had en eindelijk kwam mijn tijd om de Honda in 2013 over te nemen van mijn ouders met toen ongeveer 67.000km op de teller. Voor mij was het een hele ruime auto maar zelf ook als rijles auto in een Mazda 6 2.2 diesel met 180pk gereden dus het was kwa grootte niet wennen wel kwa koppeling van de benzine motor in vergelijking van de diesel motor. Maar dat gebeurde zonder problemen want de koppelingen van Honda's blijven super strak, kort en goed op gevoel.
Ik heb 2 jaar lang gereden in deze mooie Honda met 155pk, wel voelde je dat je op de snelweg een 6de versnelling mist want hij maakte bij 100km/h 2.800rpm. Verder reed de Accord comfortabel maar als je erom vroeg kreeg je ook een sportieve sedan.
Na 2 jaar te hebben gereden met de Accord was ik opzoek naar iets nieuws in 2015. Wij hebben deze Accord verkocht in 2017 dus hij bleef nog fijn 2 jaar na dat ik een nieuwe auto kocht in ons gezin. In 9 jaar dat wij de Accord in bezit hadden met als eindstand ongeveer 120.000km hebben wij alleen kosten gehad aan olie met oliefilter, luchtfilter, 1x bougies, 2x nieuwe remblokjes en 1x nieuwe remschijven maar ook 1 bobine die ooit stuk ging bij ongeveer 100.000km maar meer dan dat was het zeker niet.
(Op zoek naar een nieuwe auto)
En nu weer verder naar mijn zoektocht, ik wou zeer zeker een automaat dit keer en ook redelijk net zo grote auto als onze Accord maar het moest wel sportief blijven dus ik ging opzoek naar een bepaalde merken. Ik begon te zoeken naar een Volkswagen Golf 6 GTI maar de DSG bakken die kregen vaker wel eens problemen dus volgende stap. Een Mercedes-Benz C-klasse rond bouwjaar (2008) maar voor een pittige Mercedes moet je toch minimaal een 3 liter hebben dus dat werd maar ook helaas niks. Ik kreeg ook een oogje op een BMW 3 serie (2009) waaronder de coupe versie en deze toch voor een coupe best ruim zijn. Dus ik heb heel was 3-series bezocht maar ik kreeg bij geen een echt het gevoel van dit is em. Ik heb ook naar een Lexus IS250 gekeken maar door de dikke grote stoelen had je vrij weinig ruimte achterin wat ik ook belangrijk vind want als je een sedan koopt moet die ook de plek hebben voor een sedan en niet voor een coupe. Ik ging maar toch eens terug op Honda en ik vond de laatste generatie Accord toen die al uitkwam heel mooi maar nooit echt naar gedacht om voor zo'n een te gaan kijken dus dat deed ik maar. Na een lange zoektocht van ook andere auto's zag ik iets staan en kon mijn ogen niet geloven. Een Honda Accord 2.4i executive van 2009 met maar 3525km op de teller!
(Op naar de dealer)
Ik belde de dealer op en het eerst wat ik vroeg klopt de kilometerstand of hebben jullie vergeten nog een getal erachter te zetten. De verkoper zegt nee de kilometerteller klopt 100%, de auto is van een man in een oudere leeftijd rond 80jaar geweest en heeft hem nieuw gekocht maar durfde er niet echt veel in te rijden en had nog een kleine auto erbij gekocht want hij wou niet dat hij met de Accord schade ging rijden dus liet die hem fijn in de garage staan. Gauw een afspraak gemaakt en naar de dealer gegaan. Bij aankomst zag je het al meteen, de remschijven hadden nog een patroon van de frees machine dus die moesten nog worden ingereden zodat ze glad worden. Ondanks dat de auto weinig werd gebruik in die 6 jaar dat meneer hem in bezit had kreeg de auto alsnog alle beurten bij de officiële Honda dealer zoals in het boekje staat voorgeschreven om de 20.000km of om de 1 jaar. Dus dat deed die ook en had de auto binnen 3525km 6 keer een beurt gekregen waaronder nieuwe olie met olie filter, luchtfilter maar bougies niet want die zijn pas aan vervanging toe bij 120.000km. Meteen een deal gesloten met de dealer en met een hele grote glimlach in de auto gestapt en naar huis gereden.
(3 jaar in bezit)
Ik heb de Accord nu 3 jaar in bezit met nu pas geleden 80.000km op de teller. Ik ben dit jaar voor het eerst met deze auto op vakantie geweest naar Zuid-Frankrijk in de plaats Nice en Monaco. Heerlijke rit was het totaal geen rugklachten of ruimte tekort.
(Verbruik)
Wat mij verbaasde wat ik nooit eerder zag omdat ik vaker in stad rij dan op snelweg is dat ik op de snelweg met een volle tank van 65liter 1.100km heb behaald met cruise control ingesteld op 110km/h.
Gemiddeld rij ik veel stad en klein stukje snelweg en kan ik met een volle tank makkelijk 600km behalen en dan let ik niet zo zeer op de zuinigheid.
(De auto zelf)
De Accord is een ruime auto en luxe is gemengd met sportief, 201pk met een vrij snelle automaat maakt de auto verassend snel voor ca. 1600kg en als belangrijkste is de Accord veilig maar ook zeer betrouwbaar.
De automaat reageert precies zoals je zelf zou willen. Hij schakelt fijn door wanneer je dat verwacht en reageert heel scherp op de kick down dus je hoeft niet lang te wachten op volle vermogen.
Overbrenging is heel fijn en zo rij je 2000rpm met 100km/h en is het zeer stil in de auto.
(Interieur)
De Executive pakket is de meest luxe versie van de Accord dus full option met leer, elektrisch verstelbare stoelen, stoelverwarming, mooie blauwe verlichting bij de voeten en vanuit de hemel dak een mooi lampje die tegen de middenconsole schijnt en een prachtig audio systeem met in totaal 10 speakers waaronder 1 sub woofer van 360watt. Van welk merk de speakers zijn heb ik nog niet ontdekt wel weet ik dat de audio systeem van Alpine is (Japans audio bedrijf). Enige wat ik mis is de navi maar goed je kan niet alles hebben.
De stoelen zitten na lange ritten nog steeds heerlijk met veel steun en zonder klachten.
(Exterieur)
De auto wordt om de week of 2 fijn met de hand gewassen zo blijft de lak als nieuw en behoud het een diepe glans.
Ondertussen heb ik zelf nog wat extra gedaan aan de Accord zoals: xenon lampen van 4300k in Philips 6000k vervangen, alle halogeen lampjes zoals stadslicht, interieur licht en deur licht vervangen door Philips Led 6000k.
Ramen heb ik achterin professioneel laten tinten met 15% licht doorlatend en de voorste 2 zij ramen zijn legaal volgens de wet met 55% licht doorlatend getint.
Wat ik nog extra origineel bij Honda heb gekocht voor erbij is een lip kofferbak spoiler, sport pedalen, gepolijst RVS instaplijsten met de Accord logo erin, kofferbak mat en een set mooie velours matten set.
Er zitten originele 17inch Honda velgen onder waar winterbanden op zitten maar voor de zomer heb ik een mooie AEZ 18inch set bij gekocht wat heel mooi op de auto passen.
(Onkosten)
Alleen normaal onderhoudsbeurt om de 20.000km zoals voorgeschreven en 1 keer nieuwe remblokjes verder nog niks anders dan onderhoudsbeurt aan gedaan.
Totaal 6 jaar in bezit
- 116.178 km
Beste lezers,
Het is 3 jaar geleden dat ik mijn eerste review op Autoweek heb geplaatst en dacht het is weer tijd voor een extra review.
Met volle trots geniet ik nog steeds na 6 jaar volop van mijn Honda Accord en wat blijft het toch een heerlijke auto.
(Uiterlijk)
Hier heb ik nog wat kleine aanpassingen aan gedaan.
Ik heb mijn achterbumper aangevuld met een mooie diffuser van Maxton Design en mijn achterlichten met een light smoke folie laten tinten. Verder heb ik nog mijn xenon lampen vervangen van Philips Blue Vision 6000k naar Osram Cool Blue Boost 7000k en mijn halogeen mistlampen vervangen door Philips led 6000k. Verder was en wax ik mijn auto sinds dag een nog steeds met hand met de producten van Meguiar's
(Onkosten)
Nog geen behalve onderhoud volgens het onderhoudsboekje, elke 20.000km motorolie en oliefilter wissel verder nog onderhoud gedaan voor de interval:
- bougies 94.074km
- remblokken en remschijven 99.025km
- koelvloeistof 101.672km
- automaatolie 101.990km
- multiriem 105.440km
- luchtfilter 109.988km
- benzinefilter 109.988km
- ruitenwisser rubbers 109.988km
- remolie 110.385km
en nog 1 keer een nieuwe accu bij 90.465km.
Wel heb ik door mijn motorkap opnieuw laten spuiten door een lelijke flinke steenslag, gelukkig niks meer ervan te zien.
(Conclusie)
Een top product van Honda wat na 12 jaar oud nog steeds heel degelijk aanvoelt en alleen onderhoud volgens het onderhoudsboekje nodig was. Verder geen vreemde dingen gehad en merk dat de motor nog fijner loopt en soepeler als toen ik hem bijna nieuw heb gekocht.
Merkbaar was bij de automaatolie wissel dat de automaat nu nog fijner en soepeler schakelt en dat komt ook door dat Honda een nieuwe soort olie gebruikt voor de automaat.
(Toekomst)
Mijn voorruit wordt nog met een Suncoat 80 getint wat vanuit buiten een hele mooie blauw/paarsige gloed afgeeft en tijdens het rijden van binnen uit tijdens dat de zon schijnt de folie een gele gloed krijgt dus een soort zonnebril :)
Verder ben ik van plan en hoop ik nog jaren van mijn Honda te kunnen genieten. En hopelijk komt Honda tot die tijd met een nieuwe Accord of Legend in EU.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.