Ford Focus 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid Titanium X (2023)

autoreview

Ford Focus 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid Titanium X (2023)

Signalement

UitvoeringFocus 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid Titanium X
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf55.000 km
KM-stand laatst74.000 km
Lezerswaardering: 25%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ervaring na een aantal maanden in bezit

  • 74.000 km

Na de scala helaas weer hebben moeten inleveren omdat deze te oud was is hierna deze Ford Focus gekomen. Veel goede verhalen over gehoord. Eerste indruk was best aardig, zeker omdat dit een volledige C segmenter was ipv de halve C segmenter Skoda Scala, dit merkte je zeker wel op. Stoelen zijn comfortabel genoeg, schakelt fijn en het weggedrag is prima, maar niets om naar huis over te schrijven. Echter na een aantal weken kwamen de problemen. Deurpaneel links voor trilde echt enorm. Gezien deze Focus Bang&Olufsen audio heeft kon je de muziek eigenlijk niet aanzetten, anders had je hier echt bijzonder veel last van. In de tussentijd is de ABS sensor rechts achter ook defect geraakt waardoor ik een aantal weken (want dealer heeft geen tijd) zonder veiligheidssystemen zoals ABS, Tractioncontrol, Stuurbekrachtiging en nog wat andere zaken zat. Het merkte mij ook op dat tijdens file de koppeling even inhouden teveel kracht kost, de koppeling voelde over het algemeen zwaarder dan andere auto's waar ik in heb gereden (voornamelijk vag).

Na afspraak gemaakt te hebben bij de Ford Dealer werd er eerst een diagnose gesteld en ze hebben me daarna weer naar huis gestuurd met een afspraak om de reparatie daadwerkelijk te doen, weer 2 weken overheen gegaan en dan werd dit uiteindelijk inderdaad verholpen. Trillen van het deurpaneel "zouden ze in theorie" opgelost hebben, maar er was geen enkel verschil. Gezien mij dit mateloos irriteerde heb ik weer contact opgenomen met de dealer om hier toch eens goed naar te laten kijken.

Intussen zijn er meer panelen gaan trillen/kraken (B stijl recht bij mijn linker oor, dashboard en deurpaneel rechts voor). Na daarna weer bij de dealer te zijn geweest kunnen ze hier blijkbaar niks aan doen (want is normaal?!). Zelf op de forums gekeken en zag dat heel veel mensen hier ook last van hebben. Nu rijd ik standaard met noise cancelling oortjes in om het gekraak niet te horen, maar daardoor kan ik Carplay ook niet meer gebruiken. Bijzonder slechte zaak Ford. Inmiddels heb ik een nieuwe auto besteld en kan niet wachten om deze Focus in te leveren. Helaas nooit meer een Ford voor mij.

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Ford Focus

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.