DS 4 E-Tense 225 Antoine de Saint Exupery (2024)

autoreview

DS 4 E-Tense 225 Antoine de Saint Exupery (2024)

Signalement

Uitvoering4 E-Tense 225 Antoine de Saint Exupery
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2024
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst3.848 km
Lezerswaardering: 70%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaringen inclusief lange rit

  • 3.848 km

Omdat er weinig reviews zijn over de DS4, deel ik graag mijn ervaringen met jullie over mijn DS4 Antoine de Saint Exupery die sinds januari 2025 in ons bezit is.

Wij hebben de auto via Private Lease, en wel met Private Lease Flex Premium, waardoor we na 12 maanden kosteloos en zonder opgaaf van reden van auto kunnen wisselen of de private lease opzeggen. Dit geeft toch meer flexibiliteit en waren blij dat deze optie beschikbaar was (en de kosten/maand voor deze optie vielen tzt erg mee).

De Antoine de Saint Exupery uitvoering is standaard al erg compleet met het bruine nappalederen interieur en de nodige opties zoals Heads-up display, Matrix Led verlichting (nooit eerder gehad, echt geweldig), stoelverwarming, -verkoeling en -massage (werkt echt goed en echt een luxegevoel hierdoor) en stuurwielverwarming. De extra opties die we er nog opgenomen hebben zijn: Pack Easy Access (voor ons een must met 360 graden camera en automatische achterklep), Panoramadak en Focal Electra (aanrader! Echt een heel goed audiosysteem).

Dat gezegd hebbende: Laten we beginnen bij de auto zelf: Zowel van binnen is de auto echt prachtig om te zien. Al is dit natuurlijk subjectief, we krijgen veel complimenten over de auto en de looks ervan, zowel binnen als buiten. Deze speciale uitvoering heeft de Night Flight kleur en dat staat de auto ontzettend goed. Het is daarbij ook een hele speciale kleur, wat goed past bij een auto als de DS4.
Het interieur is met het bruine Criollo Brown interieur ook prachtig te noemen en de details vinden we zelf echt mooi: van de pearl stitching tot de extra elementen in deze special edition. Je waardeert het of je vindt het juist net wat te veel: Voor ons is dit het eerste. Je merkt in ieder geval dat er echt over het interieur is nagedacht.

Dan het rijden zelf: We zijn ondertussen ook op wintersport geweest met de DS4 en dat is erg goed bevallen. Een aantal hoofdpunten voor ons:

1) We waren vooraf nogal huiverig over de aangeboden ruimte, maar met 390 liter hadden we eigenlijk meer ruimte dan we hadden verwacht. De kofferbak heeft daarin ook een goede vorm. Wel jammer dat we door het Focal Pack geen ruimte meer onder de laadbodem hebben voor de kabels; die hebben voor we skitrip eerlijk gezegd maar thuis gelaten.

2) Het geluid in de cabine is echt heel stil. Wij hadden hiervoor een Lynk & Co 01, BMW 4 serie Gran Coupe en Ford Focus Wagon. Tevens op vakanties gereden met een BMW 5 serie en Mercedes-Benz C klasse als huurauto (beiden de huidige en laatste modellen). Maar de DS4 is tov al deze auto's echt de meest stille auto die we hebben gereden. Erg knap!
De handling in bochten en op de snelweg is ook goed te noemen. Hij deint weinig en helt niet over in bochten. Verwacht geen prestaties van een 4- of 5 serie, want dat is echt op een geheel ander niveau. Maar voor een auto gericht op comfort is hij zeer precies. Dit was zeker niet het geval bij andere auto's waarmee we hebben proefgereden (onder andere DS7, Peugeot 408, Citroen C5X en C5 Aircross)
Wat juist wel in negatievere zin opvalt is dat hij de oneffenheden in de weg toch niet zo goed wegfiltert als we zouden denken. Voor ons is juist dat we vinden dat hij beter stuurt en rijdt dan we zouden verwachten, maar dat hij qua veercomfort toch beter had kunnen zijn. Het totaalplaatje van dynamiek en comfort klopt echter wel voor ons, dus over het geheel genomen tevreden over het rijgedrag.

Dan nog wel een paar kleine puntjes van ergernis:
1) De app is basic en niet geheel foutloos. Meerdere keren geprobeerd om de auto op afstand alvast te laten voorverwarmen, zodat het warm is wanneer je instapt, maar hij geeft elke keer aan dat het niet mogelijk is. Onduidelijk waar dit door komt. Ook wil hij nog weleens verbinding verliezen waardoor je de app niet meer kunt openen (ondanks dat verder internet op de telefoon het gewoon doet).
2) We zijn niet erg te spreken over de DS store / dealer. Na 2 maanden loopt er nog steeds een dispuut en het is erg lastig om in contact te komen met de contactpersoon daar (telefoontjes of appjes wordt niet op gereageerd, dus zijn we zelfs al een paar keer langsgereden). Dit doet de ervaring wel afnemen, want DS adverteert juist met een VIP treatment wanneer het aankomt op service, contact etc. Dit zou dus zeker beter moeten. De aflevering was daarentegen wel erg mooi georganiseerd.

Over het geheel genomen dus erg blij met de auto zelf. Voor mij persoonlijk 1 van de mooiste auto's op dit moment.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE DS 4

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.