Citroën Xsara Picasso 1.8i 16V Attraction (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Xsara Picasso 1.8i 16V Attraction |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 6.800 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
WAT ME BEVALT AAN DEZE AUTO: Ik heb natuurlijk al ervaring met mijn vorige Picasso, maar wat me opvalt was dat de vorige Picasso veel weker geveerd was (zal wel komen door die 177000 km). Deze Picasso is veel straffer, maar toch comfortabel geveerd.
De kleur is gris fer (zie foto), en dat vonden we meteen toen we ’m zagen een prachtige kleur, vooral als ie in de zon staat de schitteren
EN NU DE RIJEIGENSCHAPPEN: Wat ik al eerder zei, is dat de auto een lekker comfort heeft, maar toch een goede wegligging bevat. In de bochten helt ie wel iets over, maar dat doet toch bijna elke mpv. Op lange baan is ’t een heerlijk auto. lekker stil en een goede wegligging. Echt een reisauto. De 1.8 met 117 pk heeft geen moeite met het inhalen, en het gaat dan ook gemakkelijk. We zijn een keer naar Duitsland geweest, natuurlijk op de autobahn, en hebben we ’m even op de staart getrapt, we reden maar liefst 187km/h, en hij had zelfs nog genoeg kracht om door te gaan naar de opgegeven 190 km/h! (naar mijn ervaring kan ie harder). Bij die snelheid kon ik niet geloven dat ie nog zo stil was, alleen het banden geluid was redelijk aanwezig, maar we konden nog gewoon op een normale toon met elkaar praten!
HET VERBRUIK: Het verbruik is rederlijk te noemen (gemiddeld 1.12.5), het is geen zuinigheidswonder, maar geen dikke v6/v8. Alleen natuurlijk als je even flink op trek, dan stijgt het verbruik meteen, maar daar is deze auto ook niet voor bedoeld, maar het KAN wel.
HET INTERIEUR/EXTERIEUR: Het interieur is goed opgebouwd. Het is geen audi, maar toch op bepaalde plekken zacht aanvoelend materiaal. De stoelen zitten lekker en een goede steun voor rug en armen(armsteunen). Alleen hadden de zittingen iets langer gemogen, alleen ik heb met een gemiddelde lengte(1.80), en mijn vrouw(1.65) een goede zitpositie. Het exterieur is naar mijn mening geslaagt. Het past niet helemaal meer in het design van de huidige citroën’s, maar hij blijft niet heel lang meer in productie:( Hij heeft een mooit vorm, mooie lijnen en een stoere neus, na die mini facelift. We hebben een chromen sierstuk om de orginele uitlaat(wat er al opzat bij de aankoop).Het maakt de achterkant nog mooier. we zitten nog te twijfelen of er xenon in komt of niet. het is een duur geintje, maar het moet erg mooi zijn en een goede lichtopbrengst hebben. ik heb laats ook gezien dat er nieuwe philips lampen zijn, die iets minder het lichtopbrengst van xenon hebben, maar ook een witte gloed hebben. en ze zijn natuurlijk veeeel goedkoper.
PROBLEMEN
We hebben niet echt wat je noemt problemen. De 2 voorstoelen kraakten als je de bocht om ging. de passagiersstoel is verholpen met siliconenspray. we hebben het bij de bestuurdersstoel ook gedaan, maar daar hebben we het resultaat niet van gemerkt. het sierstuk van de uitlaat trilt bij het starten en optrekken. Daar wordt nog iets aan gedaan.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren