Citroen Visa Club (1981)

autoreview

Citroen Visa Club (1981)

Signalement

UitvoeringVisa Club
Versnellingen4, Handgeschakeld
Bouwjaar1981
Jaar van aanschaf1993
KM-stand bij aanschaf45.000 km
KM-stand laatst60.000 km
Lezerswaardering: 33%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Twee cilinder boxer motor

  • 60.000 km

Tijdens mijn studie voordat de OV-jaarkaart er was nam ik studenten mee als een soort van Taxi. Ik had de Dyane 6 altijd vol genoeg. Soms met zijn vijven en dan was voor degene die in het midden op de achterbank zat het lastig zitten op de stang van de bank.
Uiteindelijk kwam de ov jaarkaart en moest ik de Dyane verkopen. Dit was ook nog met winst. Deze auto's werden serieuze collecteurs items.
Nadat ik van de kunstacedemie kwam moest er toch weer een auto komen. Mijn vader had een leuke citroen voor mij te koop zien staan. Een Visa.
Hij stond hoger op zijn poten. Net als de Dyane. En hij had ook nog dezelfde motor. De luchtgekoelde twee cilinder maar dan 50 cc zwaarder. Maar zoals sommige kenners weten is het een Peugeot 104. Deze met typische citroen eigenschappen aangepast. Een stuurspaak, een bijzonder dashboard, Een ruitenwisser...
Het vertrouwde knorrende eenden geluid was toch wel weer leuk om deze vorm een soort van citroen gevoel te ervaren...
Totdat hij het ineens niet meer deed. De motor viel helemaal dood stil en uit. Kon niet meer starten. Onderweg van Groningen naar Drachten de auto onder een viaduct geparkeerd.
Mijn vader kwam mij ophalen en ik vroeg hem een spanningsmeter mee te nemen. Dus deed ik deze in de bougie kabel. En toen kreeg ik een klap stroom door mij heen... Ik snapte er dus helemaal niks van. Toen via via begrepen dat het aan het onstekingsmodule kastje moest liggen.
Nadat we de Visa naar huis hadden gesleept. Ging ik op zoek naar een oplossing. Na een aantal sloperijen af te hebben gestruind een Visa gevonden en daar het module kastje eruit gesloopt. Dit zit links onder het stuur.
Toen ze omgewisseld... En ja hoor hij liep weer.
Op een eend zaten vroeger contact puntjes. Deze moesten elke keer worden afgesteld. Maar ook hiervoor kun je een ontsteking module kopen. Waarmee een eend ook veel langer beter blijft lopen.
Wat nog wel een ding is, later heb ik als auto naast de XM die we hadden een Visa in Duitsland gekocht. Dit bleek achteraf een miskoop. De eigenaar waar ik hem in Oldenburg heb gekocht had de motor omgewisseld.
Toen ik hem voor onderhoud een keer bij eend it something in Nieuweschans had gebracht zei hij dat de motor heel veel speling vertoonde in de krukas. Ik dacht goedkoop een tweede auto ernaast te hebben maar niet echt dus.
Toen dus daarna een acadyane gehad... en een eend... Dit viel allemaal tegen. Inmiddels een dure hobby. Vroeger reed ik ermee omdat het een goedkope oplossing was voor autorijden. Daarnaast valt ook op zeker met de eend dat voor de doe het zelver er makkelijk aan te sleutelen is.. Als je een grasmaaier kan repareren dan kun je dat ook met een eend.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.