Citroën Grand C4 Picasso 1.8 16V Ambiance (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Grand C4 Picasso 1.8 16V Ambiance |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 16 km |
KM-stand laatst | 20.000 km |
- 9.800 km
Citroen Grand C4 Picasso in0 juni 2008 gekocht als auto voor het gezin gekocht ter vervanger van de Opel Astra.
Auto wordt gebruikt voor vakanties en het gebruikelijke gezinsverkeer, dus niet zakelijk. Door omstandigheden hebben wij nog niet veel kilometers kunnen maken met de picasso maar toch kunnen we stellen dat het een bijzonder fijne auto is, bij aanschaf gekozen tussen de Zafira, de 5 van Mazda en dus de Picasso, waarbij uiteindelijk het comfort( beter dan zafira) en gebruiksgemak( beter dan de 5) de doorslag hebben gegeven.
Het is de Ambiance uitvoering, kleur icare, voorzien van Pack Luminosite(o.a. glazen dak en sfeerverlichting) en Pack Coffre(o.a deelbare achterklep),17 inch lichtmetaal, en tot slot een trekhaak, eigenlijk is het dus ongeveer de Lumiere maar dan met donkere bekleding ( ivm de besmettelijkheid) De 1.8 is niet voorzien van Gas ( was een aktie) want daar rijden we met deze auto te weinig voor, gas zou als je het doorrekend goedkoper zijn, maar dat geklooi met name in het buitenland met diverse nippels alsmede de beperktheid (ook buitenland) zag ik niet zitten. Het verbruik is gemiddeld 1 op 11 a 12 niet echt zuinig, maar het valt me met het oog op het gewicht, eigenlijk best mee. De 1.8 rijdt niet echt snel, maar snel genoeg voor onze behoefte en de cruise en limiter werken prima, de stoelen zitten perfekt,(recentelijk met rugpijn ingestapt en zonder uitgestapt, wel wat anders dan de astra, maar vergelijking is denk ik niet eerlijk) de 6de en 7de stoel worden af en toe gebruikt door de kinderen en dat gaat prima, ook een volwassene tot 1.75/1.80 max kan er zitten alleen je voeten zijn wat lastig te plaatsen, het glazen dak geeft naast licht ook een ruimtelijk gevoel( in een andere auto voel je je nu snel opgesloten) en als het warm wordt kan hij altijd dicht maar door de prima airco is dit tot nu toe niet nodig geweest. Het meedraaiende stuur was even wennen, erg veel toepassingen, maar ik zou nu niet anders meer wensen. Naast een terugroepaktie, EBR iets met de zekeringkast en de aanschaf van een setje velgen en winterbanden nog niet bij de dealer/bandenboer geweest. derhalve geen problemen alleen zeer relaxt rijden. Het idee is om deze auto redelijk lang als gezin te gaan rijden, (normaal rijden we prive tussen de 15 en 20 duizend) dus ik zal zo om het halfjaar een updateje geven
10.000 kilometer verder
- 20.000 km
Weer 10.000 prive kilometers verder, zomervakantie met bagagewagener achter(ivm tent en toebehoren) achter de rug. Het blijft een heerlijke reis/gezinsauto, en daar is hij toch voornamelijk voor gekocht. Door de vele opbergmogelijkheden en ruime kofferbak heb je geen "rotzooi" in de auto wat het reizen een stuk aangenamer maakt.
Verbruik is in de stad momenteel ruim 1 op 10 wat natuurlijk niet echt zuinig is, op de snelweg bij normaal weggedrag 1 op 13/14, ik ben niet ontevreden.
Kleine lekkage rechtsvoor gehad, was niet de airco maar een verstopt rubbertje, verder nog geen rammeltjes of andere mankementen.
Nu de winterbanden er onder, ook michelin, ik merk weinig verschil in comfort.
Op naar de volgende 10.000
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.