Chrysler Voyager 2.4i 16V Business Edition (2007)

autoreview

Chrysler Voyager
Chrysler VoyagerChrysler VoyagerChrysler VoyagerChrysler VoyagerChrysler VoyagerChrysler VoyagerChrysler VoyagerChrysler VoyagerChrysler Grand Voyager - interieurChrysler Grand Voyager - interieurChrysler Grand Voyager - interieur

Signalement

UitvoeringVoyager 2.4i 16V Business Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 60.000 km

Hoewel dit model in deze vorm (op een aantal face-lifts na) al flink wat jaren meegaat, is de Business Edition toch een hele interessante aanbieding (met name voor lease)! De Business Edition is gebaseerd op de SE Luxe. Tevens is er voor relatief weinig geld een aantal pakketten toe te voegen zodat de auto met DVD Navigatie, Overhead Rail systeem, Park assist, Privacy glass, CD Wisselaar en Board computer lekker compleet is uitgevoerd.

Ik heb gekozen voor de korte versie, omdat de Grand Voyager wat mij betreft qua model een beetje uit proportie is. De ’gewone’ Voyager is overigens ook al enorm ruim; iets dat wel van pas komt met 4 kinderen in ons gezin. (De park assist is overigens geen overbodige luxe; parkeren vergt behoorlijk wat aandacht, zeker in het begin!)

De stoelen (dit is een 2 + 2 + achterbank opstelling, 6 captain chairs is een optie) zitten echt perfect. Zelf na een lange rit, stap je uitgerust uit. Zelfs op de achterbank kan ik met mijn 1.85 meter zitten; iets wat je niet moet proberen in een Zafira of Grand Scenic!)

Ondanks het feit dat dit een relatief kleine motor is, kom je prima mee in het verkeer. De auto leent zich echter absoluut niet voor een sportieve rijstijl, maar dat went wel... Dit is een typische ’cruise-auto’ gemaakt voor snelweg-kilometers. Je moet op de snelweg echter wel regelmatig terugschakelen bij inhaalacties om een beetje vaart te maken.

Eigenlijk is er maar één nadeel te noemen, en dat is de behoorlijke dorst die de auto heeft! Zeker in combinatie met een LPG tank zorgt een verbruik van ongeveer 1:8 voor een zeer beperkte actieradius. (Zeker als je dat vergelijkt met de moderne diesels!)

Na ruim een jaar en 60.000 kilometer nog steeds geen reden tot klagen. De Chrysler heeft zich goed gehouden. Ook heb ik geen enkele storing gehad m.b.t. de G3 LPG installatie. Sterker nog; toen ik op vakantie niet overal gas kon tanken, en relatief veel op benzine heb gereden, viel mij op dat de auto eigenlijk "lekkerder loopt" op LPG dan op benzine!

Nadelen zijn nog steeds de toch wat krappe motorisering voor een auto van dit gewicht; met name bij invoeg- en inhaalacties is deze auto gewoon langzaam te noemen. Verder is een actiradius (bij een rustige rijstijl!) van zo'n 450 km. op een tank LPG (60 liter) best beperkt. Tenslotte is het gebrek aan "flexibiliteit" van het interieur soms wat lastig. Even een achterbank platleggen om grote dingen te vervoeren is er niet bij; hij moet er dan uit, en dat is een kus waar je toch echt met zijn tweeën moet zijn gezien het gewicht. De "stow-'n-go" versies waarbij de stoelen in de bodem kunnen verzinken zijn dan mogelijk handiger. Nadeel daar weer van is de kwaliteit van de stoelen; die zijn lang niet zo robuust als het meubilair in deze versie!

PROBLEMEN

Vooralsnog geen problemen ondervonden. De auto is afgeleverd met een G3 gasinstallatie, dus ik ben heel benieuwd naar de storingsgevoeligheid hiervan.

Als voormalig Renault rijder ben ik overigens wel wat gewend! ;-)

Na 60.000 kilometer nog steeds geen problemen (ook niet met LPG).

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.