BMW i4 eDrive40 (2021) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | i4 eDrive40 |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2021 |
Jaar van aanschaf | 2025 |
KM-stand bij aanschaf | 57.500 km |
KM-stand laatst | 63.000 km |
3 maanden, maar eerste berichtje
- 63.000 km
We hebben onze i4 eDrive40 nu 3 maanden.
Na met heel veel plezier (maar ook wel wat irritaties) in een I-Pace te hebben gereden moesten we ineens keuzes maken. Het was niet zoals bij Jaguar dat er 3 uitrustingsniveaus zijn (luxe, luxer en ultraluxe) met daarboven weinig opties. BMW verkoopt nieuwe auto's vrij kaal en opties zijn duur. Als 2e handskoper heb je dus te zoeken tussen de keuzes van eerste eigenaren (vaak ingegeven door een maximum budget). Welke opties kunnen we zonder en welke niet? Maar wat we missen is gelukkig niet veel. Ik noem comfort acces met schopbediening van achterklep, hoogste uitvoering hifi en stuurwielverwarming. We kunnen gelukkig goed leven zonder. Sterker, het zou bijna zielig zijn als we zouden zeggen dat we het missen. Wel merkbaar, 60 pk en enkele honderden nm's minder dan de I Pace.
Wat we wel hebben:
mooie San Remo Grün exterieur met beige lederen bekleding.
Geweldige M Performance Sportstoelen, elektrisch bediend met 2 posities geheugen (wel 1 te weinig omdat er 3 rijbewijzen in huis zijn, maar dat zij zo)
M performance buitenzijde.
Head up display
Hifi (geen Harman Kardon, maar gewoon serieus goede hifi)
Dak dat echt open kan
Camera's overal in en om de auto
Fijne software (os 8.0) en bediening nog via Idrive controller mogelijk.
Vast meer vergeten
Inmiddels hebben we in 3 maandjes al 6000 km gereden en elke km was een genot.
Qua verbruik zitten we rond 18 kw/100 km en dat is fijn. De Jaguar in dezelfde periode vorig jaar was veel minder zuinig (ruwe schatting zo rond de 22 a 23 kw/100km. Gek genoeg laat de actieradiusmeter nog niet heel hoge standen zien, met 90% accu zo rond de 380 tot 400 km maar met het snel warmer worden zal dat vast beter worden.
De soh van de accu's zit op 96%. Eigenlijk nét 2 procentjes minder dan ik gehoopt had (gemeten bij ongeveer 59000 km). Maar goed, we hebben inmiddels een 11 kw laadpaal thuis en we laden tot 90%, zo weinig mogelijk snelladen. Allemaal omstandigheden die de levensduur van de accus ten goede komen. Dus ik verwacht dat die 96% heel lang de stabiele waarde zal blijven.
Al met al 6000 heerlijke km's al afgelegd.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

BMW i4 EDrive40 M-sport, schuifdak, H&K, Trekhaak
- 2021
- 88.799 km

BMW i4 M50 High Executive 84 kWh | M-SPORT | SCHUIF -\- KANTELDAK | HARMAN KARDON | ELEKTR. VERST. STOELEN | STOEL- VERWARMING EN KOELING | HEAD UP | 360 CAMERA | ELEKTR. TREKHAAK
- 2023
- 30.511 km

BMW i4 M50 544Pk High Executive 84 kWh Elektrisch verstelbare stoelen | Trekhaak 1600kg | Schuif/Kanteldak | Driving Assistant Professional | Harman Kardon Sound System | Head Up Display | Verwarmbaar stuurwiel | Interieurlijsten Carbon Fibre | Parking Assist.
- 2022
- 44.685 km