BMW i4 eDrive40 (2021) #2

autoreview

BMW i4 eDrive40 (2021)

Signalement

Uitvoeringi4 eDrive40
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf57.500 km
KM-stand laatst63.000 km
Lezerswaardering: 56%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

3 maanden, maar eerste berichtje

  • 63.000 km

We hebben onze i4 eDrive40 nu 3 maanden.

Na met heel veel plezier (maar ook wel wat irritaties) in een I-Pace te hebben gereden moesten we ineens keuzes maken. Het was niet zoals bij Jaguar dat er 3 uitrustingsniveaus zijn (luxe, luxer en ultraluxe) met daarboven weinig opties. BMW verkoopt nieuwe auto's vrij kaal en opties zijn duur. Als 2e handskoper heb je dus te zoeken tussen de keuzes van eerste eigenaren (vaak ingegeven door een maximum budget). Welke opties kunnen we zonder en welke niet? Maar wat we missen is gelukkig niet veel. Ik noem comfort acces met schopbediening van achterklep, hoogste uitvoering hifi en stuurwielverwarming. We kunnen gelukkig goed leven zonder. Sterker, het zou bijna zielig zijn als we zouden zeggen dat we het missen. Wel merkbaar, 60 pk en enkele honderden nm's minder dan de I Pace.

Wat we wel hebben:
mooie San Remo Grün exterieur met beige lederen bekleding.
Geweldige M Performance Sportstoelen, elektrisch bediend met 2 posities geheugen (wel 1 te weinig omdat er 3 rijbewijzen in huis zijn, maar dat zij zo)
M performance buitenzijde.
Head up display
Hifi (geen Harman Kardon, maar gewoon serieus goede hifi)
Dak dat echt open kan
Camera's overal in en om de auto
Fijne software (os 8.0) en bediening nog via Idrive controller mogelijk.
Vast meer vergeten

Inmiddels hebben we in 3 maandjes al 6000 km gereden en elke km was een genot.

Qua verbruik zitten we rond 18 kw/100 km en dat is fijn. De Jaguar in dezelfde periode vorig jaar was veel minder zuinig (ruwe schatting zo rond de 22 a 23 kw/100km. Gek genoeg laat de actieradiusmeter nog niet heel hoge standen zien, met 90% accu zo rond de 380 tot 400 km maar met het snel warmer worden zal dat vast beter worden.

De soh van de accu's zit op 96%. Eigenlijk nét 2 procentjes minder dan ik gehoopt had (gemeten bij ongeveer 59000 km). Maar goed, we hebben inmiddels een 11 kw laadpaal thuis en we laden tot 90%, zo weinig mogelijk snelladen. Allemaal omstandigheden die de levensduur van de accus ten goede komen. Dus ik verwacht dat die 96% heel lang de stabiele waarde zal blijven.

Al met al 6000 heerlijke km's al afgelegd.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.