Audi A8 4.2 quattro (2003)

autoreview

Audi A8 4.2 quattro (2003)

Signalement

UitvoeringA8 4.2 quattro
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf216.000 km
KM-stand laatst233.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Audi A8 4.2 D3

  • 223.800 km

Deze auto eind April 2019 aangeschaft. Ik zou liegen als ik zeg dat ik deze auto zonder twijfels gekocht heb maar na 2 proefritten was ik toch verkocht. De auto is 15 jaar oud en dus voordelig te berijden als youngtimer op de zaak. Bij de lage beoordeling op betrouwbaarheid zou je denken dat ik in korte tijd al meerdere 1000en aan onderhoud heb gesleten of dat er ineens mysterieuze problemen , geluiden en andere raadsels te pas zijn gekomen. Echter , is dat niet helemaal het geval. Op het moment van schrijven lezen we een kilometerstand van 223.800 af op de auto en naast een lekkage/verstopping in het uitschuifbare dak (water regende naar binnen) en een kapotgetrokken hendel van de motorkap (losgeschoten?) Nog niet veel bijzonders. Er is 1 ding wat al vanaf de aanschaf het geval was en dat is een luchtveringstoring. Hierdoor is de auto in een soort van noodloop voor de luchtvering waardoor ik de stand niet handmatig kan wijzigen. Er is al 2 keer naar gekeken. Maar zowel de kompressor als de veerpoten zijn niet het probleem. Hiervoor zal de auto binnenkort een nieuwe diagnose voor krijgen op zoek naar het probleem. Gezien ik hier zelf geen hinder van ondervind heb ik daar ook nog geen haast mee. De wegligging is uitstekend en mede door het gewicht (1850 kg) en de vierwielaandrijving zijn bochten op snelwegen (of waar dan ook) kinderspel voor deze grote limousine. Laat u zich niet afschrikken wegens het gewicht van de auto. De auto brengt zichzelf vanuit stilstand in 6 seconden van 0 naar 100 en de teller blijft hangen op een top van ca 275 km per uur. De slurpende V8 motor heeft een krachtig/uitdagend geluid voor een grote limousine. Wanneer het gaspedaal licht wordt ingedrukt zal de toerenteller zichzelf tussen de 2500-3000 toeren gaan begeven en geeft de V8 motor een grommend geluid waarbij het lijkt alsof je wordt uitgedaagd om het pedaal tegen het ijzer te werken. Indien je dat doet zal je ook zeker beloond worden met een snelheid die van bv 40 binnen een ogenblik op de 110 zit. Het mooie brullende geluid komt dan ook zeker tot zijn recht. Echter zal de meter van de tank nog sneller aflopen dan de acceleratie van de auto. De tank is pas goed gevuld wanneer er een volledige 90 liter in wordt gegoten. Afgegaan op de huidige benzine prijzen een slordige 160 euro aan euro 95. Wat verder nog over het comfort te vermelden valt is dat de auto ook op hoge snelheden stil is , geen windgeruis wat gaat irriteren of trillingen. Overigens mag je dat verwachten van een auto met een nieuwprijs van destijds bijna 120.000 euro. Ik zal hier de verdere ontwikkelingen van de auto bijhouden en eventuele vragen hoor ik graag!.

Mvg,

Gianni

Alles gaat zn gangetje

  • 233.000 km

Deze auto rijdt nogsteeds. Wel zijn daarvoor een aantal reparaties geschiedde.

Kompressor Luchtvering / 950€
4 Nieuwe banden / 750€
Kabel motorkap/ 40€
Accu Bosch / 300€
Bodemplaat motorruimte / 200€

17.000 kilometer door blijven rijden met deze auto kostte mij dus 2240 euro aan onderhoud. Valt mee voor een 17 jaar oude auto met een nieuwprijs van 120.000 euro


Binnenkort is het tijd om de bak te spoelen en het reguliere onderhoud te laten doen. Dat heeft hij ook wel weer verdiend.

In Januari in duitsland geweest met deze auto en de 278 aangetikt. Daarna hield de pret op.

Verder niks bijzonders te melden tot op heden!

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.