Audi A6 Avant 3.0 TDI 326pk BiT quattro competition (2016)

autoreview

Audi A6 Avant 3.0 TDI 326pk BiT quattro competition (2016)

Signalement

UitvoeringA6 Avant 3.0 TDI 326pk BiT quattro competition
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand laatst49.596 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

eerste jaar

  • 43.570 km

sinds maart vorig jaar rijd ik met deze Audi A6 avant. Na mindere ervaringen met achterwiel aandrijving nu gekozen voor quattro in combinatie met tiptronic en BiTurbo diesel. De drijflijn van de Auto bevalt me erg goed, einige puntje van kritiek is de tiptronic die t.o.v. met name de BMW automaat net iets minder soepel schakelt. Zeker met koude motor laat ie nog wel eens een steekje vallen en ook op de snelweg schakelt ie af en toe onverklaarbaar op en weer terug. De motor van de Audi laat natuurlijk niets te wensen over, met bergen aan koppel. Heb verder de Sound Generator nog getuned waardoor de auto nog wat luider is (toon en volume met WIFI te regelen). Dit geeft een nog wat sportiever karakter aan de diesel.

De quattro aandrijving is fenominaal, in de afgelopen 10 maanden geen 1 keer gebrek gehad aan grip, ook niet in de sneeuw. De Auto is op hoge snelheden enorm koersvast met het S-line onderstel en 20" velgen. Daarentegen vind ik persoonlijk het onderstel met de grotere velgen zeker niet te stug, maar dat is persoonlijk.

Qua verbruik valt de auto tegen. Ik rijd gemiddeld 1 op 10 maar houd er wel een sportieve rijstijl op na. Met de BMW 530D haalde ik bijvoorbeeld 1 op 13, Maar dat was dan 2 wiel aangedreven ipv 4. Je krijgt natuurlijk wel meer vermogen en Quattro terug voor dit hogere verbruik, maar dat het zo veel scheelde had ik niet verwacht.

Wat ook opvalt met de A6 is dat de auto qua binnenruimte veel groter is dan de 5 Serie. De voorstoelen in de BMW vond ik wel fijner dan in de A6, maar gezien mijn lengte geef ik de voorkeur aan meer binnenruimte. Vind persoonlijk de A6 mooier afgewerkt dan de 5 Serie, mooier leer op het stuur, kleinere kier tussen Dashboard en deurpaneel, mooier materiaal Dashboard, mooier design. Ook dit is natuurlijk persoonlijk.

Tot zover heb ik een paar keer wat olie bij moeten vullen, met name in het begin. Laatste 15.000 km niet meer. Daarnaast bleef mijn Xenon sproeier een keer hangen waarvoor ik naar de garage ben geweest. Voor de rest probleemloze Kilometers gehad.

Update 50.000 km

  • 49.596 km

Eerste 50.000 Kilometer zonder noemenswaardige Problemen door gekomen. Heb (als op de Foto te zien) 19" Borbett velgen gekozen als wintervelgen met 235 banden. Had hier toch voor 20" moeten Kiezen in de originele bandenmaat, merk dat de auto iets minder strak op de weg ligt in lange bochten. Voor de rest enorm veel plezier van het extra versterkte motorgeluid (dat af-fabriek al versterkt is). Blijf me iedere rit verbazen over de trekkracht en de wegligging van deze auto...het lijkt haast een GT ipv een station.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Audi A6

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.