Audi A5 Cabriolet 2.0 TFSI 211pk quattro S Edition (2010)

autoreview

Audi A5 Cabriolet 2.0 TFSI 211pk quattro S Edition (2010)

Signalement

UitvoeringA5 Cabriolet 2.0 TFSI 211pk quattro S Edition
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf26.500 km
KM-stand laatst39.975 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

als maar beter

  • 29.200 km

Als autoliefhebber ben ik altijd op zoek naar de ideale auto.
Als belangrijkste: de auto moet lekker sportief en toch comfortabel rijden.
Ik heb 'alles' al gereden. Het is waar: na mijn ervaring met een BMW 328iA en een Audi S5 kon ook ik concluderen dat een BMW veel lekkerder stuurt. De S5 had ook 265/30-20 inch op de voorwielen en dat is i.c.m. een relatief zware motor op de vooras geen goede combinatie voor lekker sturen. Te zwaar en ook nog eens trekken naar een kant.
ECHTER: deze 2.0 Tfsi heeft 255/35-19 inch en stuurt echt 5x beter. Comfortabeler en trekt absoluut niet naar een kant.
Rijdt daardoor ook veel fijner hard.
Ramen omhoog en windscherm op bij 200 km/u is goed te doen. ONGELOFELIJK toch ? Met kap dicht trekt de Audi soepel door naar 230 km/u.
Dit komt vooral omdat ik de motor met standaard 211 pk bij JD heb laten tunen naar +/- 260 pk. Voor 600 euro echt de beste uitgave die je als autoliefhebber kunt doen !
Ook de DSG/ S-tronic bak schakelt in S nu ook veel alerter en past beter bij het aantal gereden toeren.
Voor de tuning leek die in S een beetje in de toeren te blijven hangen. Nu heerlijk sportief.
Het vebruik maakt weinig uit. Voor of na tuning hetzelfde, al meet ik dit niet exact. Ik weet wel dat onze Yaris hybrid bijna de helft verbruikt.. haha... Ik haal net geen 1:10. Niet zo heel zuinig dus. En dan tank ik ook meestal ook nog eens BP Ultimate, want dan presteert de motor het best.
De Audi rijdt als op rails; 2 jaar geleden heb ik A5 cabrio gereden zonder quattro en dat was echt veel minder stabiel, dus altijd doen dat Quattro...
Een adaptief onderstel is de grootste onzin die er bestaat. Ok, icm 20 inch kun je wat comfortabeler rijden, maar i.c.m. 19 inch is een S-onderstel veel directer. Comfortabel en toch sportief en i.t.t. bij een adaptief onderstel helemaal niet 'vaag'.
Voor de juiste 'dikke' look heb ik achter van H&R 10 mm spacers per kant gemonteerd. Dat gaat prima zonder aan te lopen. Voor de voorzijde doe ik niets, het stuurgedrag is nu ideaal en wil ik niet aantasten.
De topsnelheid is omhoog gegaan van 235 naar 250 km/u, maar veel belangrijker is dat na de tuning de souplesse en dus tussenacceleratie is verbeterd.
En de motor loopt zo mooi stil en relaxed. Het loopt als een 6-cilinder. Voor een echt sportieve rijder zou er best een Miltek-uitlaat onder mogen om wat meer sound te hebben. Aan de andere kant: dat de auto aan alle kanten zo stil is, is natuurlijk ook wel topklasse.
De dubbele acoustische kap is ook mooie stil boven de 200 km/u terwijl ik een eerdere ervaring had bij een andere A5 cabrio dat de kap dan een beetje als een bolle rugzak ging aanvoelen..
Wat een verschil: deze is perfect stil en geruisloos.
De uitrusting is prima; aansluiting voor Iphone, parkeersensoren, Bluetooth, fullmap navigatie; lederen stoelen met stoel- en nekverwarming. Ideaal tijdens een koelere avond...
Lieve mensen: een lichtere motor als de 2.0 Tfsi i.c.m Quattro is DE ideale A5 Cabrio mits je hem laat tunen bij JD naar min 260 pk en is dan echt de betere auto t.o.v. een S5 Cabrio. Wat is die laatste auto een dweil van een auto voor het geld ( tonnetje in euro's..). Een S5 is veel te zwaar, stuurt te zwaar, remt minder door te hoog gewicht, etc..
Ga nooit voor 20 inch; 19 inch rijdt veel beter.
Wat ik vooral mooi vind aan mijn A5 is de kleurencombinatie. Bruin met bruine kap en bruin lederen bekleding. Echt sjiek...

Super tevreden bij Autohuis Sassenheim

  • 39.975 km

Wat een geweldige auto, geen kraakjes, geen olieverbruik, etc..
De power, mede door JD, is geweldig.
Ik rij sinds november op een 18 inch winterset en ook dat is super. Minder platte banden zorgen voor nog beter comfort.
Niet dat ik de Audi kwijt wil, maar om een zakelijke investering te kunnen doen staat de Audi nu als
occasion te koop bij Autohuis Sassenheim..
Zie daarvoor:
www.autohuis-sassenheim.nl
daar staan overigens nog meer m betrouwbare occasions !

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Audi A5

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.