Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI COD 150pk Sport (2017)

autoreview

Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI COD 150pk Sport (2017)
Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI COD 150pk Sport (2017)Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI COD 150pk Sport (2017)Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI COD 150pk Sport (2017)Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI COD 150pk Sport (2017)Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI COD 150pk Sport (2017)Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI COD 150pk Sport (2017)

Signalement

UitvoeringA3 Cabriolet 1.4 TFSI COD 150pk Sport
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf17.500 km
KM-stand laatst50.800 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Voorstellen

  • 20.300 km

Ik heb 6 weken geleden een A3 cabriolet gekocht. Hiervoor heb ik 10 jaar lang ik een Ford Focus 2.5 ST gereden. Auto mankeerde niets aan, maar na 10 jaar wil je weer eens wat anders.

Altijd al cabrio willen rijden. Dus op zoek. Gekeken naar een mercedes C cabrio, BMW 2 serie cabrio en de Audi A3. Interieur en rijgedrag van de C vond ik niets. Uiterlijk van de 2 serie ook wat minder, met name de achterzijde niet mijn ding. Na wat proefrijden besloten dat een A3 cabrio past bij onze wensen. Aanbod in Nederland was beperkt, zodoende in Duitsland gezocht.
Ik was op zoek naar het facelift model. De 1.4 150pk is vanwege de CO2 (dus Bpm) interessanter dan de 1.5 150pk. Zelf positieve ervaring met deze 1.4 motor in mijn lease Audi Q2. Ook moest de auto lederen bekleding hebben, navigatie en automatische airco.
Aantal weken gezocht op mobile.de. Uiteindelijk kwam ik deze tegen. Na wat heen en weer gemail en wat telefoontjes zijn we de A3 gaan bezichtigen in Ingolstadt, bij een particulier (audi medewerker) De auto was in nette staat, 17500km gelopen en 1000km terug zijn eerste beurt gehad. Zit ook nog 3 jaar fabrieksgarantie op.
De prijs onderhandeld en koopcontract getekend.
Week later de auto opgehaald. Op een uitvoerkenteken naar Nederland gereden. Een dag later bij de Rdw gekeurd. Daarna wachten op het kenteken. In tussentijd de auto helemaal gepolijst en gewaxt. Na 6 dagen kenteken binnen en platen laten maken.

Import is mij alles meegevallen. Het was voor mij de eerste keer. Exportkenteken regelen en overschrijven was in 40 minuten geregeld (Ook met dank aan vorige eigenaar en ikzelf spreek voldoende Duits) Rdw keuring was ook slechts 10 minuten.

Inmiddels 2200 km gereden. Afgelopen week vakantie in Duitsland. Prachtig weer gehad en alleen open kunnen rijden. Open rijden bevalt goed.
De auto zal niet veel rijden, alleen in de weekenden en vakanties. Ik schat zo'n 7500km op jaarbasis.

Vakantie Italië

  • 25.200 km

Eind augustus met de A3 op vakantie geweest naar Italië. MTB's mee op de fietsendrager op de trekhaak. Verbruik met de fietsendragers onverwachts laag 6,2 l/100km. Dat is wat anders dan de 11l/100km wat ik gewend was met de Focus ST 225 met de fietsendrager op het dak. Scheelt natuurlijk flink in de brandstofkosten. Staat tegenover dat er 75 paarden minder onder de kap trappelen, wat met name in Duitsland en in de bergen wel een minpunt is. Anderzijds het is vakantie, dus waarom haasten en het hard kunnen rijden is er ook in Duitsland wel vanaf. Als het mag, zit er wel weer iemand voor je op de linkerbaan.

De 1.4 met 150pk voldoet en is een goede combi tussen voldoende trekkracht en gunstig verbruik.
3800km gereden in 2 weken, auto heeft het goed gedaan. De supersport stoelen zitten goed, maar de Recaros uit de Focus zaten beter op deze afstanden op de heen- en terugreis.

Tijdens de ritten op lokale binnenwegen valt op dat het sportonderstel stug is, tot vervelens toe. Dit had ik nog niet eerder als een minpunt ervaren in Nederland en Duitsland, de lokale wegen in Italië zijn erg slecht. Resultaat is ook veel steenslag. Ik had bij aankoop de kop helemaal netjes gemaakt en de steenslag bij gewerkt. Ik ben nu dus wel klaar met de Italiaanse infrastructuur. Volgend jaar naar een andere bestemming zoeken.

Al met al nog steeds positief over de A3 veel open gereden, al is het zwarte leer in combinatie met de zon en de hogere temperaturen wel een nadeel. Zolang je wat rijwind hebt is het te doen, bij lagere snelheden een aantal keren de kap dicht moeten doen en de airco aan. Een luxe probleem.

De bagage ruimte is voldoende, de kofferbak is laag maar wel lang. Te vergelijken met de ruimte in de Focus ST. Toereikend voor 2 personen voor 2 weken vakantie.

Vanaf nu zal de A3 niet veel meer rijden, tijdens de winterslaap ga ik de steenslag maar weer bijwerken en de auto helemaal polijsten.

50,000km gepasseerd

  • 50.800 km

Inmiddels al paar jaar verder, alweer 5 jaar in mijn bezit. De A3 gebruiken we sinds aankoop hoofdzakelijk voor vakanties en af en toe in weekenden met mooi weer. In de winter komt hij niet buiten.

Op jaarbasis rijden we dan ook slechts 6 a 7000km. Tot op heden is de auto probleemloos. Nadat de 5 jaar fabrieksgarantie was afgelopen doe ik het onderhoud zelf. Voor eerste opstart na de winterslaap sowieso de olie verversen en afhankelijk van de leeftijd wat volgens de fabrieks onderhouds voorschriften is voorgeschreven is. Tot op heden niet meer dan lucht en interieur filters en bougies.

Af en toe kijk ik wat er als vervanger te koop is, maar dat valt niet mee. Een A3 van het laatste productie jaar is niet te vinden met dezelfde opties zoals de sportstoelen of ze hebben te veel kilometers.

Cabrio's worden sowieso bijna niet meer gebouwd. Wat er te koop is, zoals bijvoorbeeld A5 of E klasse is wat mij betreft te groot, te zwaar en enkel met automaat. Een Jaguar F type lijkt me wel wat op basis van uiterlijk, maar Engels durf ik toch niet aan vanwege betrouwbaarheid.

Voorlopig nog maar even door met deze en tevreden zijn met wat je wel in je bezit hebt, hij bevalt immers goed.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Audi A3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.