Alfa Romeo 147 2.0 T.Spark 16V Distinctive (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 147 2.0 T.Spark 16V Distinctive |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 111.000 km |
KM-stand laatst | 132.000 km |
heerlijke blok
- 132.000 km
Nu lees ik van vele anderen de reviews en vind ik dit toch wel altijd nuttig, dus deel ik daarom graag ook mijn ervaringen.
Ik heb deze 147 in mei 2011 gekocht.
Mijn vorige auto was mijn eerste alfa en dit was een 156 met 1.6 ts en een (naar mijn mening) mooi sportpakket.
120 pk was voor mij uiteindelijk niet genoeg, ik had in eerste instantie nog getwijfeld om de auto te chippen, maar het werd toch deze mooie 147 2.0 ts.
Weinig km op de teller, dealer onderhouden, 6 mnd bovag garantie, dus voor mij was de keus snel gemaakt.
Ik zal eerst beginnen met mijn mening over hoe deze auto rijd en daarover kan ik kort zijn, HEERLIJK!!!
Hij reageert (vooral nu) heerlijk op het gaspedaal, ligt mooi en strak op de weg, zit heerlijk comfortabel, vooral de cruise control is heerlijk.
Ik moet wel zeggen dat de regensensor niet perfect werkt, de geluidsinstallatie is ook gewoon goed te noemen, de kofferbak is echter wel aan de kleine kant, daar staat wel tegenover dat er achterin genoeg ruimte is voor volwassenen.
Het verbruik is echt alfa, 1:10 tot 1:11, niet super goed, maar ik denk wel gemiddeld voor een auto van dit gewicht.
Hij verbruikt wel redelijk wat olie, maar ik merk wel dat kwalitatief goede olie daar veel aan kan doen, verder zaak om regelmatig te pijlen!
Dan nu een korte loop door de jaren.
Tot nu toe zijn er nog niet veel problemen geweest.
Het alom bekende airbag connector bleef vervelen, dus deze is vast gesoldeerd en geeft nu geen problemen
Juli 2012
Het volgende probleem kwam pas bij mijn bezoek bij de chipper in Nunspeet.
De lucht massa meter bleek kapot te zijn.
Dan kom ik bij mijn volgende ervaring aan bij deze auto.
Zoals al eerder gezegd had ben ik naar Nunspeet geweest om de 2.0 ts wat extra pit te geven.
Uiteraard kost het wel wat geld (al vond ik het niet overdreven veel), maar het was het wel dubbel en dwars waard!!!
December 2012
Na weer wat km te hebben gereden waren de voorbanden toch redelijk op (nog 2 mm profiel), tijdens de winter wil je toch graag genoeg grip hebben, dus preventief de voorbanden vervangen.
Verder zijn er nog geen bijzonderheden geweest, bij alle APK keuringen waren er geen bijzonderheden naar boven gekomen, hopelijk blijft dit zo en kan ik nog lang van deze auto genieten.
Inmiddels is het 2014, een hele tijd niks geschreven, maar eerlijk gezegd is er ook niks bijzonders gebeurd.
1 probleem nog gehad, het ESP systeem bleef inschakelen bij flauwe bochten.
Na een korte bezoek bij de garage waar ik de auto heb laten uitlijnen, was het probleem verholpen.
Helaas heb ik de auto met een km stand van 145.000 km weg moeten doen i.v.m. de grotere afstanden die ik voor mijn werk zal moeten rijden.
Ik vind het echt jammer dat ik de alfa weg heb moeten doen, een heerlijke auto die, mits goed onderhouden word, zeker wel betrouwbaar te noemen is!
Op naar de volgende auto, helaas geen alfa, maar toch binnen de italiaanse familie, namelijk een Fiat.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.