BYD Atto 3: Sneller laden, verbeterde uitrusting én mag voortaan trekken
De BYD Atto 3 is aangescherpt. Hij zit beter in zijn spullen, kan rapper snelladen én mag...
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
De BYD Atto 3 is een vijfdeurs SUV van Chinese komaf. Dit model is sinds 2022 op de Nederlandse markt verkrijgbaar en komt in twee variaties. De BYD Atto 3 is een elektrisch aangedreven SUV, die concurreert met modellen als de Kia Niro EV en de Volkswagen ID 3 Qua afmetingen en prestaties is de BYD (wat staat voor Build Your Dreams) zeer vergelijkbaar met deze, meer bekende SUV's.
De BYD Atto 3 komt in twee vormen, maar op het gebied van aandrijving en prestaties zijn deze twee versies volledig gelijk aan elkaar. Kopers kunnen kiezen uit de Comfort en de Design, waarbij de Design een beter uitrustingsniveau heeft. In de Design heb je als extra's onder andere een elektrische bediende achterklep, een groter touchscreen en zuivering van de interieurlucht, maar het voornaamste verschil zit hem in de aanwezigheid van Vehicle-to-Load-technologie (3,3 kW). Dit stelt de auto in staat om andere apparaten op te laden of te voeden. Deze optie ontbreekt bij de Design.
Welke variant je ook kiest, de BYD Atto 3 heeft een maximum vermogen van 150 kW (204 pk), met de aandrijving op de voorwielen. Volgens de fabrikant heeft de auto een actieradius van 420 kilometer, wat in de praktijk zal neerkomen op ruwweg 380 kilometer. Een sprint van nul naar honderd kilometer per uur is in 7,2 seconden gedaan en de topsnelheid ligt op 160 kilometer per uur. Het laden gebeurt met maximaal 11 kW aan de wisselstroompaal en met 88 kW aan de gelijkstroomsnellader.
Met een lengte van bijna 4,5 meter en een breedte die tegen de 1,9 meter aanschurkt, is het een auto die plaats biedt aan vijf personen. De bagageruimte biedt een inhoud van 440 liter en de vloer is in hoogte verstelbaar. Het interieur bevat een touchscreen waarmee het infotainmentsysteem bediend wordt. Dit scherm kan een kwartslag draaien, van liggend naar staand of andersom. De Atto 3 beschikt over een minimale hoeveelheid knoppen, wat betekent dat je voor vrijwel alles het multimediasysteem nodig hebt. Dit systeem zit goed in elkaar en is relatief eenvoudig te bedienen, maar het kan tijdens het rijden voor iets meer afleiding zorgen dan strikt noodzakelijk was geweest.
Een BYD Atto 3 komt in vijf kleuren, die geen van allen een meerprijs hebben. Het interieur komt standaard in een blauw-beige uitrusting. De auto komt standaard met elektrisch verstelbare voorstoelen, die tevens verwarmd zijn. Andere zaken die standaard zijn, zijn het panoramische schuif- en kanteldak, climate control, keyless entry, ledverlichting, een 360-gradencamera en 18-inch wielen. Qua veiligheidsmaatregelen is er eveneens weinig te klagen, want de Atto 3 heeft tal van hulpmiddelen aan boord die de veiligheid ten goede komen.
De BYD Atto 3 comfort staat voor minstens € 42.998 op je oprit, terwijl de Design dat doet voor € 44.998. Dit is een tikje goedkoper dan zijn voornaamste rivaal, de Kia. Tegelijk mist de Kia in zijn meest uitgeklede vorm enkele opties die wel present zijn op de Atto 3. Denk hierbij aan ledkoplampen, een schuifdak en stoelverwarming.
De BYD Atto 3 is aangescherpt. Hij zit beter in zijn spullen, kan rapper snelladen én mag...
In China is de BYD Atto 3 vernieuwd. Althans: de Yuan Plus is er gefacelift. Die laat goed...
AutoWeek kan je nu al de vernieuwde BYD Atto 3 (Yuan Plus!) laten zien. Zie jij wat er allemaal...
Ik heb voor de grap een auto 2 dagen geruild in plaats van mijn -ondertussen 5 jaar oude-...
In mei 2023 heb ik mijn nieuwe leaseauto opgehaald bij BYD in Amsterdam. Nu, een klein jaar...
Via internet een vakje aangevinkt om een testrit te maken met de BYD Seal U. Ik had reeds...
*Review BYD Atto 3 Design (2023) - Gebruikerservaring* *Bamibak - 300 km (24 februari 2024)* Na...
BYD verlaagt de prijzen van auto's als de Dolphin, Atto 3, Han en Tang tot enkele duizenden...
De BYD Atto 3 was in juli de populairste nieuwe EV in Zweden, en de op één na populairste...
De BYD Atto 3 komt er in twee smaken, maar het verschil is niet groot.
De BYD Atto 3 scoort vijf Euro NCAP-sterren, samen met nog zeven andere onlangs geteste modellen....
Met de Atto 3, Han en Tang wil BYD zijn tanden in de Nederlandse markt zetten. Wij hebben...
De BYD Atto 3 is een compacte, elektrische SUV met een wel heel bijzonder interieur. Ook voor...
Ik heb voor de grap een auto 2 dagen geruild in plaats van mijn -ondertussen 5 jaar oude-...
In mei 2023 heb ik mijn nieuwe leaseauto opgehaald bij BYD in Amsterdam. Nu, een klein jaar...
Via internet een vakje aangevinkt om een testrit te maken met de BYD Seal U. Ik had reeds...
*Review BYD Atto 3 Design (2023) - Gebruikerservaring* *Bamibak - 300 km (24 februari 2024)* Na...
De BYD Atto 3 is aangescherpt. Hij zit beter in zijn spullen, kan rapper snelladen én mag...
In China is de BYD Atto 3 vernieuwd. Althans: de Yuan Plus is er gefacelift. Die laat goed...
AutoWeek kan je nu al de vernieuwde BYD Atto 3 (Yuan Plus!) laten zien. Zie jij wat er allemaal...
BYD verlaagt de prijzen van auto's als de Dolphin, Atto 3, Han en Tang tot enkele duizenden...
De BYD Atto 3 was in juli de populairste nieuwe EV in Zweden, en de op één na populairste...
De BYD Atto 3 komt er in twee smaken, maar het verschil is niet groot.
De BYD Atto 3 scoort vijf Euro NCAP-sterren, samen met nog zeven andere onlangs geteste modellen....
Met de Atto 3, Han en Tang wil BYD zijn tanden in de Nederlandse markt zetten. Wij hebben...
De BYD Atto 3 is een compacte, elektrische SUV met een wel heel bijzonder interieur. Ook voor...