Dit zijn de goedkoopste nieuwe elektrische auto's in Nederland
Per 2025 zijn heel wat auto's duurder dan vorig jaar. Wat zijn op dit moment de goedkoopste...
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Leapmotor maakt zijn Europese debuut dankzij een samenwerking met Stellantis. In 2024 ontstaat Leapmotor International, en daarmee komen twee nieuwe modellen naar onze markt: de Leapmotor C10 en de T03. Beide auto’s zijn volledig elektrisch.
Van de twee Leapmotor modellen die naar Nederland komen, is de T03 de kleinste. De vijfdeurs hatchback meet slechts 3,62 meter en valt daarmee in het A-segment. Met die compacte afmeting concurreert hij met de Dacia Spring, al is hij wel acht centimeter korter. Ook de wielbasis verschilt iets van zijn concurrent, de voor- en achteras van de T03 staan namelijk twee centimeter dichter bij elkaar. In de kofferbak kun je 210 tot 800 liter kwijt.
De Leapmotor T03 komt op de markt met één motorisatie. Je zit hiermee altijd vast aan een 95 pk sterke elektromotor, in combinatie met een 37,3 kWh batterij. Daarmee haalt de T03 een WLTP van 265 kilometer en een topsnelheid van 130 kilometer per uur. Dat wil zeggen dat je met de T03 op een volle accu in theorie 265 kilometer kan rijden. Hoewel dit niet grensverleggend is, kun je er in de meeste gevallen prima mee uit de voeten en hoef je over het algemeen niet dagelijks bij te laden.
Het gamma aan uitrustingsniveaus van de Leapmotor T03 is net zo breed als het motoraanbod. Naast de drie verschillende lakkleuren valt er dan ook weinig te kiezen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de T03 karig is uitgerust. Integendeel: zo is hij standaard voorzien van adaptieve cruise control, automatische airco, een achteruitrijcamera, een glazen panoramadak, een met kunstleer bekleed stuurwiel en 15 inch lichtmetalen velgen. Het dashboard van de T03 biedt plaats aan twee schermen. Achter het stuur bevindt zich een 8 inch instrumentarium en het multimediasysteem bedien je met een 10 inch scherm.
Voor een auto uit het A-segment voelt de Leapmotor T03 vrij volwassen aan. Hij rijdt lekker comfortabel en weet oneffenheden in het wegdek prima te verwerken. Met de drie verschillende rijmodi kun je voor een deel zelf bepalen hoe de T03 zich gedraagt. Kies je voor de Eco-stand, dan voelt hij lekker zacht aan en in de Sport-modus reageert hij juist weer een stukje directer. Daar tussenin zit de Comfort-stand, die een gulden middenweg biedt.
Per 2025 zijn heel wat auto's duurder dan vorig jaar. Wat zijn op dit moment de goedkoopste...
Na bijna 3 jaar in bezit te zijn geweest van m’n nieuw aangeschafte elektrische Opel Corsa...
De Leapmotor T03 is een kleine elektrische auto die bij ons door Stellantis wordt verkocht....
Die Leapmotor T03 is puur wat vanafprijs betreft bijna de goedkoopste nieuwe elektrische auto...
Het Chinese Leapmotor hoopt onder Stellantis een stevige grip op de Europese markt te krijgen....
De Leapmotor T03 is een kleine elektrische auto die bij ons door Stellantis wordt verkocht....
Na bijna 3 jaar in bezit te zijn geweest van m’n nieuw aangeschafte elektrische Opel Corsa...
Per 2025 zijn heel wat auto's duurder dan vorig jaar. Wat zijn op dit moment de goedkoopste...
Die Leapmotor T03 is puur wat vanafprijs betreft bijna de goedkoopste nieuwe elektrische auto...
Het Chinese Leapmotor hoopt onder Stellantis een stevige grip op de Europese markt te krijgen....