BYD Sealion 7 heeft prijs: 482 km bereik voor 50 mille
De BYD Sealion 7 kwam onlangs aan in Europa en nu is helder wat de SUV-broer van de BYD Seal...
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Hoewel autofabrikant BYD in China al langere tijd populair is, komt het merk pas in 2022 naar Nederland. In de afgelopen jaren heeft het zich in een razendsnel tempo ontwikkeld en in 2025 wordt er weer een nieuw model aan het gamma toegevoegd: de BYD Sealion 7. Dit is een volledig elektrische cross-over die hoger op zijn wielen staat dan de Seal, maar lager is dan de Seal U.
In tegenstelling tot de Seal U (die ook als plug-in hybride beschikbaar is) heeft BYD de Sealion 7 puur ontwikkeld voor een volledig elektrische aandrijflijn. Daardoor lijkt de technische basis van dit model sterk op die van de Seal. Met zijn 4,83 meter is hij drie centimeter langer dan deze vierdeurs sedan.
De BYD Sealion 7 komt op de markt als achterwiel- en als vierwielaandrijver. Bij die eerste variant worden de achterwielen door een 313 pk sterke elektromotor aangedreven. Kies je voor een vierwielaangedreven Sealion 7? Dan komt daar nog een 217 pk elektromotor op de voorwielen bij, waardoor je op een totaal vermogen van 530 pk uitkomt.
Achterwielaangedreven Sealion 7s zijn altijd voorzien van een 82,5 kWh accupakket, waarmee ze een WLTP van 482 halen. Dat wil zeggen dat ze in theorie 482 kilometer kunnen rijden op een volle accu. De vierwielaangedreven Sealion 7 kan ook worden geleverd met een grotere 91,3 kWh batterij. Hiermee kan je 502 kilometer rijden. Kies je voor een vierwielaangedreven variant met 82,5 kWh batterij, dan kom je 456 kilometer ver.
Qua ruimte doet de Sealion 7 wat je van een cross-over mag verwachten. Voorin heb je alle nodige plek en ook op de achterbank is dit goed voor elkaar. Daarnaast kun je in de 520 liter kofferbak een hoop spullen kwijt. Is dit niet genoeg? Dan kun je de achterbank ook neerklappen, waardoor de bagageruimte toeneemt naar 1789 liter. De bagageruimte onder de motorkap, ook wel bekend als de frunk, geeft je nog eens 58 liter extra om bijvoorbeeld je laadkabel op te bergen.
Stap je in de Sealion 7, dan zie je gelijk het draaibare multimediascherm op het dashboard dat typerend is voor BYD. Dit systeem werkt ook op spraakbesturing, mits je Engels spreekt. Daarnaast geniet je standaard van veel opties zoals een stuur- en stoelverwarming, een panoramadak, stoelventilatie en vegan- of nappalederen bekleding. Natuurlijk mogen moderne veiligheidssystemen zoals adaptieve cruise control en rijbaanassistentie niet ontbreken op de Sealion 7.
De BYD Sealion 7 kwam onlangs aan in Europa en nu is helder wat de SUV-broer van de BYD Seal...
Op basis van de vierdeurs Seal komt BYD nu met de Sealion 7, een elektrische cross-over. Hoe...
Wie had dat gedacht: een zeeleeuw is kennelijk gewoon een zeehond, maar dan hoger. De BYD...
De maritieme modellenfamilie van BYD lijkt nog niet compleet in Nederland. Het lijkt erop...
Op basis van de vierdeurs Seal komt BYD nu met de Sealion 7, een elektrische cross-over. Hoe...
De BYD Sealion 7 kwam onlangs aan in Europa en nu is helder wat de SUV-broer van de BYD Seal...
Wie had dat gedacht: een zeeleeuw is kennelijk gewoon een zeehond, maar dan hoger. De BYD...
De maritieme modellenfamilie van BYD lijkt nog niet compleet in Nederland. Het lijkt erop...