- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check ZT-484-F
PEUGEOT 308 | 2010
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2010 en is nu 15 jaar oud. In juni 2020 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 43.050 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 156 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 215 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 7,2 l/100 km. De 308 is 565 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Deze auto heeft momenteel geen geldige APK, een nieuwe keuring is vereist. De auto staat momenteel te koop in Duiven met een kilometerstand van 165.000 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 308 |
Kleur | bruin |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Cabriolet |
Aantal deuren | 2 |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 1.763 |
Nieuwprijs | € 43.050 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 9 juli 2010 |
Datum eerste registratie Nederland | 13 juni 2020 |
Datum laatste tenaamstelling | 27 december 2023 |
APK melddatum | 3 juni 2024 |
APK vervaldatum | 3 juni 2025 |
Parallel import | ja |
Aantal eigenaren | 5 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | 5FV |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1598 cc |
Max. vermogen | 115 kW / 156 pk |
Geluidsniveau stationair | 76 dB |
Geluidsniveau rijdend | 73 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 10,0 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 5,5 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 7,2 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 167 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 22% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.490 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.940 kg |
Voorasdruk | 1.120 kg |
Achterasdruk | 1.010 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.400 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 750 kg |
Lengte | 4.440 mm |
Breedte | 1.817 mm |
Hoogte | 1.427 mm |
Wielbasis | 2.610 mm |
Bandenmaat (origineel) | 225/45R17 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 215 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 9,6 s |
Maximum vermogen | 115 kW / 156 pk |
Maximum koppel | 240 Nm |
Draaicirkel | 10,7 m |
Kogeldruk | 0 kg |
Inhoud bagageruimte | 226 - 403 l |
Inhoud brandstoftank | 60 l |
Segment | G |
Koopadvies
- +Comfort
- +Veel carrosserievarianten
- +Praktische stationwagon
- -Elektronicaproblemen
- -Gedrag automaatbak
- -Problemen thp motoren
We kennen de Peugeot 308 al sinds 2007. Hij komt dan op de markt als opvolger van de welbekende 307. Hoewel zijn ontwerp lijkt op dat van zijn voorganger, heeft de 308 wel degelijk een hoop veranderingen doorgemaakt. Zo voelt hij een stuk moderner aan en maakt hij gebruik van verschillende nieuwe technieken.
Lees het volledige Autoweek koopadviesPeugeot 308 CC (2009) - Test
- Eerste rijtest
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE PEUGEOT

ZT-484-F
Peugeot 308
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.