AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
BMW i3 (2013) - Accudegradatie
‘Geen bomenknuffelaar, maar een gadgetman’
241 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Bij een gebruikte elektrische auto is één ding het belangrijkst: wat is de staat van de accu? Die degradeert in de loop van de tijd en is veruit het duurste onderdeel van de auto. Als die moet worden vervangen, is de auto al snel economisch total loss. In deze rubriek testen we de accu’s van EV’s van lezers en onderzoeken we hoe druk we ons moeten maken over het afnemen van de accucapaciteit.
Signalement
Merk | Bmw |
---|---|
Model | i3 60Ah |
Carrosserie | 5-deurs, hatchback |
Transmissie | automaat |
Aandrijving | achterwielaandrijving |
Nieuwprijs | € 35.835 |
Specificaties
Brandstof | elektrisch |
Motor | 1 elektromotor |
Maximaal vermogen | 125 kW / 170 pk |
Maximaal koppel | 250 Nm |
Accu capaciteit (bruto) | 22 kWh |
Lengte / breedte / hoogte | 3.999 mm / 1.775 mm / 1.578 mm |
Wielbasis | 2.570 mm |
Massa leeg | 1.170 kg |
Laadvermogen | 450 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 0 kg / 0 kg |
Banden voor | 155/70R19Prijzen |
Banden achter | 175/60R19Prijzen |
Topsnelheid | 150 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 7,2 s |
Lezersreacties (241) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.