Toyota bZ4X krijgt nieuwe neus en grotere accu
De enige bZ
68 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
In Denemarken en Noorwegen voerde de Toyota bZ4X begin 2025 de verkoopranglijsten aan, maar Nederland loopt niet zo warm voor deze EV. Drie jaar na de verkoopstart krijgt de eerste en voor ons enige bZ (beyond zero) een ander front, een nieuw dashboard en kun je kiezen uit accu's van 57,7 en 73,1 (voorheen 71,4) kWh.
Hoogtepunten facelift Toyota bZ4X
- Voorzien van Toyota-hammerhead-front
- Actieradius naar 573 km
De bZ4x is de eerste en meteen ook de enige bZ die wij krijgen, want Toyota schrapt deze typeaanduiding in Europa. Zo maakten we al kennis met de elektrische Urban Cruiser (zustermodel van de Suzuki eVitara) en de C-HR+, een EV op hetzelfde platform als de Toyota bZ4X. De wijzigingen aan de bZ4X hebben vooral betrekking op de neus. Die is gemodelleerd volgens de huidige designtaal van het merk.
Vernieuwd dashboard

Toyota bZ4X
Het interieur kreeg in zijn geheel een upgrade en de nogal typische behuizing van het instrumentenpaneel maakte plaats voor een scherm dat nog altijd boven het stuur is geplaatst. Het infotainmentscherm meet nu 14 inch, de routecalculatie gaat met laadstops en het voorverwarmen van de accu kan ook handmatig worden geactiveerd.
Nieuwe motorversie in combinatie met kleinere accu
De motoren zijn verbeterd qua efficiëntie en leveren meer vermogen. Nieuw is een basisversie met 167 pk in combinatie met de 57,7 kWh-accu. De grotere accu is te combineren met voorwielaandrijving en 224 pk of met 4WD en 343 pk, in dat laatste geval met een trekgewicht van 1.500 kg. Opladen kan met 11, 22 of 150 kW en de actieradius is naar verwachting 573 km (was 516 km). Wijzigingen aan het onderstel zouden tot een lager geluidsniveau moeten leiden. Na deze zomer staat de vernieuwde Toyota bZ4x in de showroom.