Toch niet: de elektrische Maserati MC20 Folgore is officieel geschrapt

De stekker eruit

Maserati MC20

Van Maserati’s supercar, de MC20, zou ook een elektrische Folgore-versie verschijnen. Zou, inderdaad, want dat feest gaat niet door.

Toen onlangs naar buiten kwam dat Maserati's budget door Stellantis flink wordt beperkt, konden we al daarbij vermelden dat de elekrische Maserati MC20 hoogstwaarschijnlijk één van de slachtoffers zou zijn. Nu is het officieel: de elektrische Maserati MC20 Folgore komt niet. Daarmee komt er een abrupt einde aan een lange verwachtingsvolle periode, want de elektrische MC20 werd al bij de lancering van het reguliere model in 2020 aangekondigd.

Maserati zelf rept overigens niet over budgetten als het om het schrappen van dit project gaat. De verklaring moet ergens anders worden gezocht, zegt het merk in een verklaring aan AutoWeek: “Uit onderzoek is gebleken dat klanten in het supersportwagensegment toch nog de voorkeur geven aan een ICE-aandrijving, in het geval van Maserati de Nettuno V6. Daarom heeft Maserati het MC20 Folgore project stopgezet en focust het merk nu nadrukkelijk op de GT2 Stradale waarvan de productie inmiddels is begonnen.”

Die GT2 Stradale is kort door de bocht de straatvariant van de raceversie van de MC20 en werd in augustus voorgesteld. Hij is te herkennen aan een gigantische vleugel, is een stuk lichter dan een reguliere MC20 en knalt dankzij die V6 met 640 pk in 2,8 tellen van 0 naar 100 km/h. Voor wie liever in de zon zit, is er trouwens een open uitvoering van de reguliere MC20: de Maserati MC20 Cielo.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.