AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Spionage: Rapide rap op de Ring
26
De Aston Martin Rapide moet meer dan een luxe sloep worden. Je moet ook serieus rijplezier met de chique vierdeurs coupé kunnen beleven, vindt Aston Martin. We keken dan ook niet raar op toen onze spionagefotograaf een licht gecamoufleerd exemplaar op de Nurburgring spotte.
We moeten nog wel even wachten op de Rapide: de auto komt pas begin 2010 op de markt. Als het dan eindelijk zover is, hebben we te maken met een auto die in de top van z'n segment opereert. Z'n prijs komt hoger te liggen dan die van de Mercedes CLS en BMW Granturismo, maar ook een Porsche Panamera wordt bereikbaarder dan de nieuwe Aston Martin. Over de motorisering is nog niets concreets bekend, maar het lijkt waarschijnlijk dat we in ieder geval de bekende 6,0-liter V12 in de auto kunnen vinden.
Zoals we op de verschillende autoshows hebben kunnen zien, is de Rapide een grote jongen. Aston Martin wil de achterpassagiers namelijk de ruimte bieden die je verwacht bij een auto in dit segment. De productie van de Rapide zal niet in Engeland plaatsvinden, omdat de fabriek in Gaydon momenteel al op maximale capaciteit draait. Pininfarina in Italië, Valmet in Finland en Magna in Oostenrijk worden genoemd als mogelijke productielocaties.
Zoals we op de verschillende autoshows hebben kunnen zien, is de Rapide een grote jongen. Aston Martin wil de achterpassagiers namelijk de ruimte bieden die je verwacht bij een auto in dit segment. De productie van de Rapide zal niet in Engeland plaatsvinden, omdat de fabriek in Gaydon momenteel al op maximale capaciteit draait. Pininfarina in Italië, Valmet in Finland en Magna in Oostenrijk worden genoemd als mogelijke productielocaties.