Mercedes-AMG GT 4-Door 63S plug-in: 204 pk extra voor zelfde prijs

843 pk kost net zo veel als de oude 63S met 639 pk

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance
Mercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E Performance

Mercedes hangt een prijskaartje aan de de 843 pk sterke stekkerversie van de AMG GT 4-door. De Mercedes-AMG GT 4-Door 63S E-Performance (adem uit) biedt ten opzichte van zijn voorganger op papier iets meer voor ongeveer hetzelfde.

De Mercedes-AMG GT 63 S E Performance is zeker niet bedoeld als zuinigheidswonder, maar heeft dankzij een klein accupakket en de mogelijkheid om 12 kilometer elektrisch te rijden toch een relatief lage CO2-uitstoot. Die komt op 180 gram per kilometer, tegen 292 stuks voor de traditioneel aangedreven 63S. Mercedes vraagt minimaal €231.918 voor het monster, ongeveer op het niveau van de minder snelle en minder complexe voorganger.

De nieuwe variant van de Mercedes-AMG GT 4-Door vervangt die reguliere 63S, die sinds de update van het model niet meer op de prijslijst staat. Met 843 in plaats van 639 pk verwijst de E-Performance zijn voorganger op vermogensgebied resoluut naar het tweede plan. Dat is niet zo gek, want hij combineert dezelfde 4,0-liter V8, met hetzelfde vermogen, met een 204 pk en 320 Nm sterke elektromotor. Het systeemvermogen komt daarmee op een ongelofelijk 843 pk en maximaal 1.470 Nm koppel. Van 0 naar 100 gaat in 2,9 seconden, de top ligt op 316 km/h.

Lezersreacties (38)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.