AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Luxe convertible van Lincoln
De Mark X ('Mark Ten') is Fords visie op een moderne luxe roadster. De tweezits Lincoln is een coupé cabrio en zou zó in productie kunnen.
De Mark X ('Mark Ten') is Fords visie op een moderne luxe roadster. De tweezits Lincoln is een coupé cabrio en zou zó in productie kunnen.
Ford's luxe divisie Lincoln onthulde in Detroit de Mark X Concept. Ford's chief designer J. Mays onthulde de fraaie coupé cabrio en zei daarbij dat dit model qua ontwerp aangeeft welke weg met Lincoln zal worden ingeslagen. Zo is de verchroomde grille een prominent onderdeel van het ontwerp. Toekomstige Lincoln modellen krijgen een grille in dezelfde stijl.
De meest opvallende noviteit van de 4,70 meter lange auto is het elektrisch opvouwbaar dak met glazen dakpanelen. Het uit twee delen bestaande dak zakt bij het openen rechtop tussen de stoelen en de bagageruimte, á la Chevrolet SSR. Als het dak geopend is, blijft er altijd nog een bagageruimte over met de respectabele inhoud van 425 liter.
De Mark X leent het achterwielaangedreven platform van de Ford Thunderbird. De Lincoln heeft bovendien dezelfde 3,9-liter V8 motor met 280 pk uit de T-Bird, die gekoppeld is aan een vijftraps automaat. De topsnelheid bedraagt 232 km/h. De auto staat op 19-inch wielen met banden in de maat 245/40 voor en 275/35 achter.
Veel aandacht is besteed aan het interieur, waarin de zachtgele nappaleren bekleding overheerst.Witte kunststof accenten, gepolijst aluminium en donkere verchroomde accenten completeren het geheel. De inzittenden kunnen de portieren van de Mark X openen door op de deurhendels te drukken, waarna die naar buiten komen. Beide portieren kunnen ook op afstand worden geopend.
Wordt dit model het antwoord van Lincoln op de Cadilliac XLR? Dat zou beste wel eens kunnen. Ford zeg nog geen productieplannen te hebben, maar je weet het met die autofabrikanten nooit zeker.
Ford's luxe divisie Lincoln onthulde in Detroit de Mark X Concept. Ford's chief designer J. Mays onthulde de fraaie coupé cabrio en zei daarbij dat dit model qua ontwerp aangeeft welke weg met Lincoln zal worden ingeslagen. Zo is de verchroomde grille een prominent onderdeel van het ontwerp. Toekomstige Lincoln modellen krijgen een grille in dezelfde stijl.
De meest opvallende noviteit van de 4,70 meter lange auto is het elektrisch opvouwbaar dak met glazen dakpanelen. Het uit twee delen bestaande dak zakt bij het openen rechtop tussen de stoelen en de bagageruimte, á la Chevrolet SSR. Als het dak geopend is, blijft er altijd nog een bagageruimte over met de respectabele inhoud van 425 liter.
De Mark X leent het achterwielaangedreven platform van de Ford Thunderbird. De Lincoln heeft bovendien dezelfde 3,9-liter V8 motor met 280 pk uit de T-Bird, die gekoppeld is aan een vijftraps automaat. De topsnelheid bedraagt 232 km/h. De auto staat op 19-inch wielen met banden in de maat 245/40 voor en 275/35 achter.
Veel aandacht is besteed aan het interieur, waarin de zachtgele nappaleren bekleding overheerst.Witte kunststof accenten, gepolijst aluminium en donkere verchroomde accenten completeren het geheel. De inzittenden kunnen de portieren van de Mark X openen door op de deurhendels te drukken, waarna die naar buiten komen. Beide portieren kunnen ook op afstand worden geopend.
Wordt dit model het antwoord van Lincoln op de Cadilliac XLR? Dat zou beste wel eens kunnen. Ford zeg nog geen productieplannen te hebben, maar je weet het met die autofabrikanten nooit zeker.
Plaats een reactie