Lexus RC F: sterker, niet goedkoper dan BMW M4

Lexus RC F
Lexus RC FLexus RC FLexus RC FLexus RC FLexus RC FLexus RC FLexus RC FLexus RC FLexus RC FLexus RC FLexus RC FLexus RC FLexus RC FLexus RC F
Wat de Lexus RC F in huis heeft, wisten we al maar nu is ook bekend wat de Japanse krachtpatser met zijn 5.0 V8 moet gaan kosten. Een prijspakker is het niet, de concurrerende BMW M4 is ruim 15 mille voordeliger.

Lexus zet de RC F voor een vanafprijs van 121.900 euro in de prijslijst. Af fabriek voorzien de Japanners de 477 pk sterke coupé van onder andere een limited slip differntieel, uitklapbare achterspoiler, 19-inch wielen, led-koplampen, achtvoudig elektrisch verstelbare (en verwarmbare) sportstoelen met alcantara en leer, geperforeerde aluminium pedalen, decoratiepanelen van glasfiber, een 7-inch navigatie/multimediasysteem, climate control, een laptimer en g-sensor. De bestuurder kan kiezen uit vier rijmodi: Eco, Normal, Sport S en Sport S+.

Naast deze 'instapversie' heb je ook nog de Luxury Edition en Carbon Edition. De Luxury Edition (127.990 euro) heeft naast bovenstaande attributen ook nog: Blind Spot Monitor, Rear Cross Traffic Alert, Automatic High Beam, Burbank leren bekleding, regelbare stoelventilatie, een Premium-navigatiesysteem, een audiosysteem met 8-kanaals versterker, 10 speakers en een videofunctie.

Voor 134.900 euro stap je in de Carbon Edition, die zich onderscheidt met zijn koolstofvezel carbon dak, motorkap en achtervleugel. Dat materiaal vind je ook hier en daar in het interieur terug. Een optie op de Luxury Edition maar standaard op de Carbon Edition is het Torque Vectoring Differential (TVD). Dit elektronisch geregelde sperdiffentieel verdeelt het koppel variabel en zo efficiënt mogelijk over de achterwielen. Het is instelbaar in drie standen: Standard, Slalom en Track.

De Lexus RC F staat vanaf januari in de Nederlandse showrooms. Ter vergelijking: een BMW M4 Coupé met drieliter zescilinder en 431 pk kost 105.000 euro.

Deze week gaan we rijden met de Lexus RC F. Een videoverslag vind je dus binnenkort terug op deze website en de uitgebreide rij-impressie lees je in AutoWeek 51, die vanaf 17 december in de winkel ligt.

Lezersreacties (49)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.