Lexus LF-FC blikt vooruit naar nieuwe LS
Concept-car Lexus loopt op waterstof
De LF-FC is maar liefst 5,30 meter lang. De auto is ontworpen volgens de designtaal 'L-Finesse' en inderdaad zien we duidelijk de familietrekken terug. Aan de voorzijde zien we een nieuwe versie van de 'Spindle Grille' en de L-vorm van de dagrijverlichting keert terug in de achterlichten.
Lexus doet niet geheimzinnig over het belang van deze LF-FC. Volgens het merk geeft deze concept-car inzicht in de technologie- én designrichting van een toekomstige vierdeurs 'vlaggenschip' coupé. Dat moet dus wel de nieuwe LS zijn.
Dat het toekomstige topmodel ook de techniek van de LF-FC herbergt, is een interessant gegeven. De concept-car heeft namelijk een 'high output' Fuel Cell All Wheel Drive-systeem tot z'n beschikking. Daarin drijft een brandstofcel de achterwielen aan en tegelijkertijd de elektromotoren in de voorwielen. Door de strategische positie van de Fuel Cell Stack achterin, de software-unit voorin en de speciaal vormgegeven waterstoftanks is de gewichtsverdeling bovendien optimaal.
Het 21-inch lichtmetaal is afgewerkt met CFRP (met koolstofvezel versterkt plastic). Binnenin heeft Lexus veel aandacht besteed aan een futuristische interface: met handgebaren kun je de audio-installatie en de ventilatie bedienen.
Op dit moment snuffelen we op de Tokyo Motor Show aan de auto, binnenkort kun je ook een beursvideo op onze site verwachten.