Isuzu D-Max nu ook volledig elektrisch vanaf 69 mille

Vooral een stevig trekvermogen

Isuzu D-Max BEV

De Isuzu D-Max kennen we als een diesel-pick-up, maar daar komt nu verandering in. Hier is de elektrische Isuzu D-Max EV en die is nu ook in Nederland te bestellen.

Alweer dik een jaar geleden presenteerde Isuzu de volledig elektrische D-Max EV. Dat is geen dedicated EV, maar een van een elektrische aandrijflijn voorziene versie van de in 2023 nog gefacelifte huidige D-Max. Isuzu gaf de pick-up twee elektromotoren, eentje vooraan en eentje achteraan. De zodoende vierwielaangedreven D-Max EV heeft daarmee een systeemvermogen van 177 pk en een koppel van  325 Nm. Vrij bescheiden dus, naar EV-maatstaven, zeker voor een pick-up. Waar hij desondanks indruk mee maakt, is zijn maximale trekvermogen van 3,5 ton. Je mag de auto bovendien met maximaal 1.055 kg beladen.

Inmiddels zijn er meer cijfers bekend. Niet geheel onbelangrijk is natuurlijk het rijbereik. Dat is met 263 km (WLTP) niet wereldschokkend. Die kilometers haalt hij uit een 67 kWh grote accu, dus hij verbruikt dan zo'n 25 kWh per 100 km. De Isuzu D-Max EV komt in verschillende versies op de Nederlandse markt. Hij is er als Extended Cab, met extra laadruimte achter de twee zitplaatsen, en als Double Cab met achterbank. De Extended Cab is de goedkoopste, met een vanafprijs van €68.990 exclusief btw. De Double Cab is er vanaf €69.990. De Isuzu D-Max EV wordt in oktober in ons land verwacht.

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.