Hyundai Elantra Coupé: weer eens wat anders

Hyundai Elantra Coupé
Hyundai Elantra CoupéHyundai Elantra CoupéHyundai Elantra CoupéHyundai Elantra CoupéHyundai Elantra CoupéHyundai Elantra CoupéHyundai Elantra CoupéHyundai Elantra CoupéHyundai Elantra CoupéHyundai Elantra CoupéHyundai Elantra Coupé
Hyundai heeft z'n Elantra-familie uitgebreid met een coupéversie.

De Elantra Coupé heeft net als bijvoorbeeld de i30 en i40 het zogenaamde 'Fluidic Sculpture' design. De auto is uitgerust met een 1,8-liter benzinemotor onder de kap. Het vermogen is 148 pk en het maximumkoppel bedraagt 177 Nm. Schakelen gaat via een handbak of een automaat, allebei met zes verzetten.

De Hyundai Elantra Coupé is een typisch gevalletje 'niet voor hier'. De nieuweling debuteert niet voor niets op de Chicago Auto Show: Hyundai mikt met de auto op jonge Amerikanen. De Elantra Coupé moet het opnemen tegen auto's als de Honda Civic Coupé, maar ook hatchbacks zoals de Amerikaanse Subaru Impreza en de Ford Focus. Plannen om de auto naar Nederland te halen, zijn er niet.

Lezersreacties (46)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.