AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Ford Ecosport behoudt reservewiel in China
Bekende facelift, andere details
26
Ook op de Chinese markt is de gefacelifte Ecosport gelanceerd. Aan de achterzijde is iets bijzonders aan de hand.
Zo'n zes maanden geleden werd de Ford Ecosport opgefrist. Fords compacte cross-over kreeg een nieuw front en een frisser binnenste. In 2015 kreeg de destijds standaard van een reservewiel achterop voorziene Ecosport de optie om ook een wielloze klep te bestellen. Nu is de Ecosport in zijn huidige vorm aan de Chinese markt voorgesteld.
De Chinese Ecosport krijgt dezelfde vernieuwde voorzijde als de versie die onze kant op komt. Waar je de Europese varianten straks zonder reservewiel achterop op de weg zult zien, beschikt de Chinese variant te allen tijde over het met kunststof omhulde noodwiel.
Op de Chinese motorenlijst komt slechts één krachtbron te staan: een 174 pk sterke 2,0-liter viercilinder.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Praktijkervaring
Praktijkervaring Ford EcoSport - eigenaren over kleine SUV met enorme achterdeur
Op Zoek Naar
Met €12.000 op zoek naar een compacte cross-over
Praktijkverbruik
Praktijkverbruik Ford EcoSport: Niet echt ‘sport’, maar hoe ‘eco’?
Nieuws
Dít is de Ford Ecosport Active!
Nieuws