Facelift Friday: Nissan Primera (P11)
Grijze muis ondergaat metamorfose
Het complete front van de Primera ging vlak voor de eeuwwisseling op de schop. De brede, wat uitwisselbare lichtunits maakten plaats voor scherp gelijnde exemplaren met dubbel glas en projectors, de bumper met 'ouderwetse' stootstrips maakte plaats voor een veel moderner exemplaar en het Nissan-logo werd aanzienlijk groter. Aan de achterzijde van de stationwagen-variant veranderde niet veel, maar bij de liftback en sedan is ook dit deel van de auto helemaal nieuw. Opnieuw is er sprake van lichtunits met helder glas een veel wulpsere vormgeving, waarbij sommigen de Primera van na de facelift zelfs op de 3-serie van generatie E90 vinden lijken. Pech voor de Duitsers: Nissan was eerder …
De forse facelift ten spijt, mocht de Primera vanaf 1999 nog maar twee jaar z'n diensten bewijzen. Toen werd dit model vervangen door de Primera P12, een sterk op Renault-techniek leunend model met een opnieuw totaal anders en veel opmerkelijker gelijnd koetswerk. Maar terug naar de P11: welke verschijningsvorm past de Primera het beste?
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen