Elektrische Honda e:Ny1 kost bijna halve ton

Instappen vanaf bijna 50 mille

Honda e:Ny1
Honda e:Ny1Honda e:Ny1Honda e:Ny1Honda e:Ny1Honda e:Ny1

Nog voordat Honda zelf de prijzen vrijgeeft, kan AutoWeek je al een nauwkeurige indicatie geven van wat de splinternieuwe elektrische Honda e:Ny1 in Nederland gaat kosten. Een koopje is het elektrische alternatief voor de HR-V zeker niet. Potentiële e:Ny1-kopers zien het SEPP-subsidieschip  naar de horizon vertrekken.

In korte tijd heeft Honda zijn hybride aanbod in Nederland uitgebreid. Maar op EV-vlak is hun aanbod minder groot. In Nederland is de kleine Honda E lang het enige elektrische model geweest, maar die krijgt nu gezelschap van de e:Ny1. De Honda e:Ny1 is eigenlijk de elektrische HR-V, al zul je de Japanners zelf niet horen zeggen. AutoWeek kan je ruim voordat Honda er zelf ruchtbaarheid aan geeft al de eerste prijzen van de elektrische e:Ny1 melden.

Honda e:Ny1

Honda e:Ny1.

Belangrijke kanttekening: de in dit artikel genoemde prijzen van de Honda e:Ny1 zijn de fiscale prijzen (catalogusprijzen). Dat betekent dat de bedragen exclusief kosten rijklaarmaken zijn. Voor de all-in prijzen kun je daarbij nog pak 'm beet €1.000 optellen. De fiscale prijzen liggen boven de €45.000 en dat betekent dat de elektrische SUV niet in aanmerking komt voor de SEPP-aanschafsubsidie van €2.950.

De Honda e:Ny1 komt bij zijn introductie in twee uitvoeringen naar Nederland. Hij is er als Elegance en als Advance. De Honda e:Ny1 Elegance heeft een fiscale prijs van €47.600. De e:Ny1 in hoger gepositioneerde Advance-trim heeft een fiscale prijs van €51.670. Ongeacht de gekozen uitvoering heeft de Honda e:Ny1 een 68,8-kWh accu en een 204 pk en 310 Nm sterke elektromotor. De combinatie is goed voor een actieradius van maximaal 412 kilometer.

Honda e:Ny1

Honda e:Ny1.

Uitrusting

De Honda e:Ny1 Elegance heeft een 10,2-inch digitaal instrumentarium en infotainmentscherm met een diagonaal van 15,1 inch. Adaptieve cruisecontrol, over twee zones gescheiden klimaatregeling, adaptieve led-koplampen, een inductielader, verwarmbare voorstoelen, kunstlederen bekleding en een achteruitrijcamera zijn net als Traffic Jam Assistant en 18-inch lichtmetaal standaard.

De Advance kost ruim 4 mille extra en voegt aan bovenstaande een verwarmbaar stuurwiel, een uitgebreid audiosysteem van Pioneer, een 360-graden-camera, Honda Parking Pilot, een elektrisch bedienbare achterklep en een glazen panoramadak toe.

Hier lees je meer over de Honda e:Ny1.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (43)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.