Dit kost de Ferrari 296 GTS in Nederland

€415,65 per pk - en hij heeft er 830...

Ferrari 296 GTS
Ferrari 296 GTSFerrari 296 GTSFerrari 296 GTSFerrari 296 GTSFerrari 296 GTSFerrari 296 GTSFerrari 296 GTS

Heb je toevallig nog een slordige 3,5 ton rondslingeren waarmee je jezelf op automobiel vlak wil verwennen? Slinger de Nederlandse Ferrari-configurator dan eens aan. Voor zo'n €350.000 stap je namelijk in de Ferrari 296 GTS, de open versie van de technisch net zo indrukwekkende 296 GTB.

De tijd dat Ferrari slechts een klein aantal modellen aanbood, ligt al lang achter ons. Op de Ferrari-menukaart van Kroymans staan de kakelverse Purosangue, de 812 GTS, de SF90 Stradale en SF90 Spider, de F8 Tributo en F8 Spider, de Ferrari Roma en Roma Spider en nog heel even de Portofino M. Vergeten we er dan niet twee? Zeker! Als alternatief voor de F8 Tributo en F8 Spider met achter de voorstoelen gelegen V8 heeft Ferrari namelijk de plug-in hybride 296 GTB en 296 GTS ontwikkeld. Die beresterke plug-ins hebben een 663 pk sterke 2.9 V6 die samen met een 167 pk sterke elektromotor goed is voor een systeemvermogen van - houd je vast- 830 pk en 740 Nm. Begin 2022 konden we je de prijs van de Ferrari 296 GTB vertellen en nu kan AutoWeek exclusief melden wat je kwijt bent voor de open variant: de Ferrari 296 GTS.

De Ferrari 296 GTS kost in Nederland  €344.987. Daarmee lijkt hij bijna een halve ton duurder dan de 296 GTB die €301.848 op zijn prijskaartje geschreven kreeg. Lijkt, inderdaad. Het prijsverschil blijkt kleiner. De dichte Ferrari 296 GTB wordt namelijk duurder en is voortaan vanaf €324.805 de jouwe. De gemiddelde sterveling begint het ongetwijfeld te duizelen van dergelijke bedragen en prijsverschillen, maar we verwachten dat ze de nachtrust van de doorsnee Ferrari-koper slechts uiterst kortstondig zullen verstoren.

De Ferrari 296 GTS - waarvan de drie letters in zijn modelnaam staan voor Gran Turismo Spider - stampt in 2,9 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h en bereikt in iets meer dan 7,5 tellen de 200 km/h. Zijn topsnelheid ligt iets boven de 330 km/h. De 7,45-kWh accu levert de Italiaanse spierbundel een elektrisch bereik van maximaal 25 kilometer op. De GTS is zo'n 100 kilo zwaarder dan de 296 GTB, maar daarvoor krijg je een wegklapbaar dakje terug dat je kruin tot een snelheid van 45 km/h in 14 seconden toegang verschaft tot een potentiële wervelwind.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (18)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.