Dit is de Audi R8 V10 RWS!

Hurácan achterna

Audi R8 RWS
Audi R8 RWSAudi R8 RWSAudi R8 V10 RWSAudi R8 RWSAudi R8 RWSAudi R8 RWSAudi R8 V10 RWSAudi R8 RWSAudi R8 RWSAudi R8 RWSAudi R8 RWSAudi R8 RWSAudi R8 RWSAudi R8 RWSAudi R8 V10 RWSAudi R8 RWSAudi R8 RWSAudi R8 RWSAudi R8 RWSAudi R8 RWSAudi R8 RWS
Audi heeft zojuist het doek getrokken van de R8 V10 RWS. Een R8 met achterwielaandrijving!

De Lamborghini Huracán was al als achterwielaandrijver te krijgen en nu is ook diens Audi-broer, de R8, aan de beurt. Wie er eentje wil hebben, moet niet jaren gaan sparen. Audi gaat slechts 999 exemplaren bouwen.

De RWS, wat staat voor Rheel Wheel Series, is vanbuiten te herkennen aan zijn zwarte grille en matzwarte details rondom. De 'sideblade' is aan de bovenzijde zwart, terwijl de onderkant ervan in carrosseriekleur is gespoten.

De V10 is net als in de reguliere R8's 540 pk en 540 Nm sterk. Een sprint vanuit stilstand naar 100 km/h is in 3,7 tellen achter de rug, althans de Coupé. De Spyder heeft 3,8 tellen voor die sprint nodig. De topsnelheid is vastgesteld op 320 km/h (Spyder: 318 km/h). De Coupé legt met 1.590 kilo 50 kilo minder in de schaal dan de vierwielaangedreven versie. De Spyder is met 1.680 kilo 40 kilo lichter.

De Coupé is leverbaar vanaf € 212.090 en de Spyder vanaf € 227.550. Bestellen kan in het najaar.

Lezersreacties (33)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.