AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Details 500 Abarth EsseEsse
17
Hoe de 500 Abarth Esse esse eruit komt te zien, is geen verrassing meer. Nu kunnen we u ook de technische details van het kleine bommetje melden.
De Esse esse heeft een opgevoerde versie van de 1,4-liter T-Jet uit de gewone Abarth aan boord. Het vermogen stijgt naar 160 pk, het maximumkoppel steeg naar 230 Nm. Zodoende sprint de meest potente 500 in 7,4 seconden naar de honderd en bedraagt de topsnelheid 211 kilometer per uur.
De Esse esse-kit bestaat onder meer uit geperforeerde en geventileerde schijfremmen vóór (diameter 284 mm x 22 mm), geperforeerde schijfremmen achter (diameter 240 mm x 11 mm), high-performance remblokken vóór, een verlaagd onderstel en 17 inch Abarth Esse esse lichtmetalen wielen in wit of titanium, voorzien van Pirelli Pzero banden. De Esse esse-kit bestaat verder uit een speciaal luchtfilter van BMC, vier bandenspanningsensoren, emblemen voor de motorkap en het kofferdeksel en een speciale sleutelhanger.
Ook is er de 500 Abarth Assetto Corse, die speciaal voor het circuit is gemaakt. Deze heeft een 200 pk sterke variant van de 1,4-liter turbomotor aan boord, een grotere spoorbreedte, ultralichte 17 inch witte lichtmetalen racewielen, een verlaagd onderstel, racespiegels en een nummer op de flanken. De 500 Abarth Assetto Corse wordt leverbaar in een pastelgrijze kleur met rode Abarth-sierstrepen en heeft een agressief front, compleet met Abarth-embleem. Ook is de grille gewijzigd, is de bumper vergroot en is een spoiler gemonteerd. De motorkap is voorzien van twee luchtinlaten met de schorpioenafbeelding. Achter zijn een witte spoiler en een dubbele uitlaat gemonteerd. Het dak heeft rode strepen en vier witte vlakken, net zoals de glorieuze Abarth 850TC uit de zestiger jaren.
De 500 Abarth Assetto Corse heeft een goedgekeurde, holle roll-bar voor een lager gewicht (de auto weegt zo'n 120 kilo minder dan de straatversie). De ergonomisch gevormde stoelen, het speciale sportstuur en de deurpanelen van koolstofvezel maken de 500 Abarth Assetto Corse af. De auto is ontworpen om er tegen lage kosten mee te racen. Daarom heeft Abarth de 500 Abarth Challenge Trophy merkencup in het leven geroepen.
De Esse esse-kit bestaat onder meer uit geperforeerde en geventileerde schijfremmen vóór (diameter 284 mm x 22 mm), geperforeerde schijfremmen achter (diameter 240 mm x 11 mm), high-performance remblokken vóór, een verlaagd onderstel en 17 inch Abarth Esse esse lichtmetalen wielen in wit of titanium, voorzien van Pirelli Pzero banden. De Esse esse-kit bestaat verder uit een speciaal luchtfilter van BMC, vier bandenspanningsensoren, emblemen voor de motorkap en het kofferdeksel en een speciale sleutelhanger.
Ook is er de 500 Abarth Assetto Corse, die speciaal voor het circuit is gemaakt. Deze heeft een 200 pk sterke variant van de 1,4-liter turbomotor aan boord, een grotere spoorbreedte, ultralichte 17 inch witte lichtmetalen racewielen, een verlaagd onderstel, racespiegels en een nummer op de flanken. De 500 Abarth Assetto Corse wordt leverbaar in een pastelgrijze kleur met rode Abarth-sierstrepen en heeft een agressief front, compleet met Abarth-embleem. Ook is de grille gewijzigd, is de bumper vergroot en is een spoiler gemonteerd. De motorkap is voorzien van twee luchtinlaten met de schorpioenafbeelding. Achter zijn een witte spoiler en een dubbele uitlaat gemonteerd. Het dak heeft rode strepen en vier witte vlakken, net zoals de glorieuze Abarth 850TC uit de zestiger jaren.
De 500 Abarth Assetto Corse heeft een goedgekeurde, holle roll-bar voor een lager gewicht (de auto weegt zo'n 120 kilo minder dan de straatversie). De ergonomisch gevormde stoelen, het speciale sportstuur en de deurpanelen van koolstofvezel maken de 500 Abarth Assetto Corse af. De auto is ontworpen om er tegen lage kosten mee te racen. Daarom heeft Abarth de 500 Abarth Challenge Trophy merkencup in het leven geroepen.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Op Zoek Naar
Knallen voor 13k met een Abarth 500 of Volkswagen Up GTI, of voor de helft met een Renault Twingo RS
Nieuws
Elektrische Abarth 500e: tot €3.000 goedkoper
Reportage
Abarth 500e, Mini Cooper SE, Hyundai Ioniq 5N: met welke EV de meeste lol?
Nieuws