De ultieme Impreza van Subaru: de WRX STI S206
De S206 is in feite een afscheidsmodel van de huidige generatie WRX STI: over niet al te lange tijd verwachten we de opgefokte versie van het nieuwe model Impreza. Daarom heeft Subaru de huidige versie getuned tot 316 pk en 430 Nm. Onder andere de twin-scroll turbo, het ECU en de sportuitlaat zijn daartoe aangepast. Over exacte nieuwe prestatiecijfers laten de Japanners nog niks los, maar men laat wel weten dat de gasrepons verbeterd is.
Daarnaast zijn de schokdempers vervangen door speciale exemplaren van Bilstein, met schroefveren van Subaru's tuningdivisie STI. Daarbij zijn zowel de prestaties in de rechte lijn als in de bochten verbeterd door de auto stijver te maken. Via 19-inch wielen van BBS, met Michelin Pilot Super Sport-banden, wordt het vermogen op de weg gebracht. Ook de aerodynamica is aangepast, zowel door het plaatsen van een andere voorbumper als het verwijderen van de achtervleugel. Binnenin vinden we racekuipstoelen van Recaro en alcantara bekleding.
Ter ere van een klassenoverwinning tijdens de 24 Uur van de Nürburgring stelt het merk ook een speciale NBR Challenge Package-editie beschikbaar, voorzien van een koolstofvezel dak en dito achterspoiler. 100 edities van de S206 worden zo geleverd, de overige 200 zijn er als 'gewone' S206.