AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
AutoRAI trekt meer bezoekers
36
De AutoRAI heeft dit jaar 8 procent meer bezoekers getrokken dan in 2011. Dat maakten de organisatoren van de tweejaarlijkse autobeurs zondag bekend.
In totaal trok de AutoRAI 291.717 bezoekers. Dat waren er 21.369 meer dan vier jaar geleden, terwijl de beurs een dag korter duurder dan dat jaar. In 2013 ging de AutoRAI niet door, omdat te weinig auto-importeurs zich hadden aangemeld.
Beursmanager Roelant Groen noemde het aantal bezoekers ongekend. ,,Geen enkel ander betaald publieksevenement in Nederland trekt zoveel mensen'', zei hij in een toelichting. ,,Hiermee is in alle opzichten sprake van een geslaagde comeback.''
Volgens de organisatoren gebruikte bijna de helft van de bezoekers de beurs om zich te oriënteren op een nieuwe auto. Gemiddeld bleven de autoliefhebbers iets meer dan vierenhalf uur op de beurs.